Firmele din domeniul transporturilor au dificultăți în a găsi șoferi de camion în rândul tinerilor, media de vârstă a celor care lucrează în domeniu fiind, în mod tradițional, una ridicată, în timp ce exodul către țările din vestul Europei alimentează și el dificultățile în recrutare.

Potrivit companiei WSA Group, companie specializată în recrutarea în domeniul transporturilor, raportează o vârstă medie a șoferilor angajați prin intermediul companiei, în ultimul an, de 44 de ani. În același timp, peste 65% din numărul șoferilor angajați de WSA Group au peste 40 de ani, 24% au între 30-40 de ani și doar 12% au sub 30 de ani. Numai în 2021, compania a angajat peste 600 de persoane, dintre care aproximativ 93% sunt bărbați și 7% femei.

Riscurile și dificultățile ocupației de șofer de camion face ca resursa umană în domeniu să fie din ce în ce îmbătrânită, iar recrutarea de forță de muncă tânără să fie tot mai dificilă. Media de vârstă a șoferilor de camion în Uniunea Europeană este de 58 de ani.

Aceeași analiză a WSA Group notează faptul că peste 55% dintre șoferii angajați de companie își păstrează locul de muncă la același angajator peste 2 ani, 30% între 1 și 2 ani și doar 15% rămân sub 1 an. Astfel șoferii români se remarcă prin consecvență și stabilitate la locul de muncă.

Retail jobs

Când vine vorba de recrutarea șoferilor de camion, companiile alternează soluțiile clasice, precum platformele de recrutare, sau website-urile de anunțuri, cu cele de adresare directă către șoferi, prin Social Media sau WhatsApp.

Salariile din afară vs salariile de la noi ale camionagiilor români

În medie, salariul unui șofer român la un angajator din afara țării este de peste 2.600 de euro, în timp ce în România salariile nu depășesc 1.800 de euro. Principalele destinații ale șoferilor de camion din România sunt job-urile în afara țării, unde aceștia pot beneficia de condiții de lucru mai bune, camioane mai noi și salarii mai mari.

Țările preferate de șoferii români sunt Italia și Spania, în principal datorită comunităților mari de români din aceste țări și a limbii de conversație apropiată de limba română, multe dintre firmele de transport din aceste state având dispeceri vorbitori de română. Germania, Franța, Olanda, Belgia și țările nordice completează lista.

Citeste si:
Biletele de tren CFR se scumpesc cu 20%, de la 1 iulie
Biletele de tren se scumpesc...

Cele mai comune beneficii pe care le caută șoferii români de camion sunt salariile și condițiile de muncă – baza materială a companiilor de transport, camioane mai noi, sau infrastructura rutieră din statele în care urmează să își desfășoare activitatea.

Peste 73% din mărfurile transportate în Europa sunt efectuate pe cale rutieră, ceea ce face din acest sector coloana vertebrală a transporturilor de mărfuri de pe continent. Conflictul din Ucraina își pune o puternică amprentă asupra lanțurilor de aprovizionare, transportul rutier fiind nevoit să preia din volumele de transport care nu mai pot fi asigurate pe cale maritimă sau aeriană. Aceasta în condițiile în care sectorul de transporturi rutiere se confruntă deja cu o criză a forței de muncă.

WSA Group este o agenție specializată în recrutare personal înființată în 2012, situată în Brașov, și autorizată ca agent de muncă temporară de către Ministerul Muncii din România. Principalul domeniu de activitate al companiei este recrutarea șoferilor pentru companiile de transport din țări precum Italia, Spania, Slovenia sau Franța.

Citeste si:
Pozițiile de middle și top management vor fi tot mai căutate în...
Numărul recrutărilor pentru...

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri