România nu mai are șoferi de tir. Mii de filipinezi vin să muncească la noi pe aceste poziții

Sursǎ foto: Shutterstock

România nu mai are șoferi de tir. Mii de filipinezi vin să muncească la noi pe aceste poziții

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mult mai atractive, piața transporturilor traversează în prezent o criză majoră, pentru a cărei soluționare au fost deja recrutați aproximativ 3000 de filipinezi, care corespund cerințelor specifice și dețin permise de conducere compatibile criteriilor Uniunii Europene și zonei Schengen.

„În prezent putem vorbi despre un blocaj al sectorului transporturilor de marfa rutieră, pentru care primim semnale alarmante din partea transportatorilor români. Este nevoie urgentă de personal, pentru că vorbim despre business-uri care pierd bani serioși din cauza lipsei de forță de muncă", a declarat Yosef Gavriel Peisakh, general manager al agenției de recrutare a personalului străin Work from Asia.

Conform unui studiu realizat de Uniunea Națională a Transportatorilor, piața transporturilor rutiere în România a ajuns la o valoare de aproape 19 miliarde euro în anul 2023 și se află într-o continuă creștere. Soluția șoferilor de tir din Filipine este una viabilă pentru piața transporturilor din România, fiind un personal cu experiență dovedită de muncă în afara hotarelor și despre un riguros proces de recrutare, care garantează angajatorilor români forță de muncă motivată să lucreze la noi În țară.

Cum arată un proces de recrutare pentru un șofer de tir adus din Filipine

Responsabilitățile exclusive ale agenției de recrutare a muncitorilor străini implică în primul rând testarea în țara de originea personalului, întocmirea documentației necesare în vederea obținerii avizului de muncă și a permisului de ședere, precum și preschimbarea permisului de conducere și eliberarea atestatului de șofer profesionist în România.

Criteriile de selectare vizează testarea cunoștințelor practice și tehnice, pentru care este închiriat un camion și un poligon pentru fiecare zi de testare. Bineînțeles că esențiale sunt și cunoștințele de limba engleză ale candidaților, iar noi avem grijă că înainte de venirea lor în țară șoferii de tir din Filipine să efectueze un training care include: cunoașterea timpilor de condus și odihnă, CMR-ul, taxele de drum din Europa, încărcarea și repartizarea mărfurilor pe axe, documentele vamale și toate celelalte informații cunoscute de șoferii de tir din România.

Yosef Gavriel Peisakh, general manager Work from Asia

Pe lângă recrutarea de șoferi de tir pentru industria auto, anul viitor agenția Work from Asia va aduce în România și aproximativ 500 de îngrijitori de persoane din Filipine, pentru a suplini lipsa acută de forță de muncă din căminele de bătrâni și centrele de îngrijire a persoanelor cu dizabilități.

„Dintre toți muncitorii străini, experiență mea de peste 14 ani în domeniu mi-a demonstrat ca personalul filipinez este cel mai de încredere și bine pregătit personal din zona non-UE. De la cât de serioși și muncitori sunt, până la nivelul de bună pregătire pe care îl au muncitorii din Filipine sunt considerați a fi o forță de muncă premium în întreaga lume", a completat Yosef Gavriel Peisakh.

Personalizate pentru tine