Lanțurile de aprovizionare globale riscă să se prăbușească, în contextul în care guvernele din întreaga lume au neglijat prioritățile angajaților din sectorul transporturilor, printre care se se numără șoferii de tir și de camion, marinarii, dar și lucrătorii din transportul aerian. Aceștia nu au avut prioritate în fața vaccinului și au fost nevoiți să suporte carantina, restricțiile de călătorie și cerințe multiple privind vaccinarea și testarea anti-COVID-19.

Într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat și de guvern care au participat la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, Camera Internațională de Transport și alte grupuri de transport a avertizat că aproape doi ani de interdicții de călătorie și alte restricții au avut un „impact enorm dăunător asupra angajaților din domeniul transporturilor, ce le-a periclitat bunăstarea și siguranța de la locul de muncă”.

Lipsa de atenție acordată șoferilor de tir și de camion a adunat o presiune foarte mare asupra lanțului global de aprovizionare deja „destrămat”, iar orice eșec de acțiune ar putea duce la lipsa aprovizionării unor bunuri esențiale, inclusiv alimente, electronice, combustibili și consumabile, chiar medicale înainte de Crăciun.

De ce sunt nemulțumiți angajații din transporturi

Restricțiile pandemice la frontieră, cerințele de distanțare și închiderea fabricilor au făcut ravagii în lanțurile de aprovizionare tradiționale, ducând la aglomerări în porturi, întârzieri de livrare și creșterea tarifelor de transport pe principalele rute de transport maritim între China, SUA și Europa.

Avertismentele oamenilor de afaceri vin în contextul în care guvernul Martii Britanii a început să detașeze soldați care să se ocupe de livrarea de combustibil, din cauza faptului că pandemia a condus la o penurie de șoferi de camioane. Deficitul de șoferi de camioane și de tiruri a devenit un fenomen global. Doar în SUA, Asociațiile Americane de Camioane au raportat un deficit de aproape 61.000 de șoferi.

sofer tirFoto: Shutterstock

Organizațiile de transport, care reprezintă 65 de milioane de angajați, au acuzat guvernele că nu ascultă și au cerut „acțiuni decisive și coordonate”.

Și în sectorul maritim sunt probleme cu forța de muncă. 400.000 de navigatori nu au putut să-și părăsească navele, unii lucrând timp de 18 luni peste contractele inițiale (n.red. în general, un angajat, în baza contractului, poate lucra pe mare aproximativ 3-4 luni, în funcție de țara care l-a angajat și de reglementările specifice).

În ceea ce privește sectorul aviatic, angajații s-au confruntat cu neconcordanța restricțiilor / cerințelor privind frontierele, dar și a regulilor de călătorie și a vaccinurilor.

Doi ani de presiuni asupra transporturilor, generate de pandemie și-au spus cuvântul. Acest aspect începe să fie vizibil și asupra lanțurilor de aprovizionare, care sunt la un pas de colaps.

„Toate sectoarele de transport înregistrează, de asemenea, o penurie de lucrători și se așteaptă să plece mai mulți ca urmare a tratamentului slab cu care s-au confruntat milioane în timpul pandemiei, punând lanțul de aprovizionare sub o amenințare mai mare”, au mai arătat oamenii de afaceri într-o scrisoare adresată ONU.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri