Fascinația copiilor pentru jocuri de construcție precum Lego se poate transforma într-o pasiune cu multe beneficii pentru tot restul vieții. Părinții pot exploata cu succes nevoia de a crea și explora a copiilor lor pentru a-i atrage spre cursurile de programare și robotică. Aici, în grupuri mici, prin joc, copiii își dezvoltă aptitudini tehnice esențiale pentru joburile viitorului, în care programarea și manipularea roboților vor fi la mare căutare.

Potrivit celui mai recent raport al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii (ANIS), domeniul IT este sectorul cu cea mai mare rată de creștere a numărului de angajați în ultimii 5 ani, în România, creând în prezent peste 270.000 de locuri de muncă la nivel național. Un alt studiu recent dat publicității de compania de recrutare Hays arată că aptitudinile tehnice rămân cele mai căutate și mai greu de găsit de către angajatorii din România.

Dincolo de calitățile tehnice, companiile caută la viitorii angajați abilități complementare, precum ușurința de a lucra în echipă, capacitatea de a rezolva probleme și adaptarea rapidă la diverse situații. La nivelul anilor 2021-2022, arată același studiu, programatorii din România câștigă salarii medii cuprinse între 17.000 și 24.000 de lei, în funcție de experiență și limbajul în care codează.

Retail jobs

Studiile din România sunt întărite și de proiecții realizate la nivel internațional. Reputatul institut de cercetare McKinsey arată, spre exemplu, că în top 3 al celor mai importante abilități pe care vor trebui să le aibă viitorii angajați se situează pregătirea tehnică, aici fiind incluse aptitudinile de programare, analiza datelor și ingineria. ”Aceste joburi vor fi cel mai bine plătite în următorii 10 ani”, subliniază studiul McKinsey.

Învățare prin joacă

Într-una din sălile de curs ale rețelei de școli de programare MindHub din București, bâzâitul roboțeilor care se mișcă pe mese se amestecă cu zumzetul băieților și fetițelor care-i manipulează. Pupilele mărite și micile exclamații de surpriză dau măsura implicării lor trup și suflet în mini-proiectele pentru care lucrează cot la cot cu mentorii și cu restul echipei. E un tip de socializare foarte prețios, în care puști de numai 6-7 ani învață să colaboreze și să împărtășească ceea ce știu. Spre deosebire de orele de la școală, concentrarea e maximă pe tot parcursul sesiunii și e complet voluntară. În timp, acest antrenament al răbdării și concentrării îi va ajuta să aibă o capacitate tot mai mare de a se concentra asupra sarcinilor mai complexe, inclusiv la școală.

Citeste si:
Avansul tehnologic din ultimii 2 ani a fost cel mai accelerat din...
Avansul tehnologic din...

Sunt părinți care vin și ne spun că, dacă știau ce evoluție vor cunoaște copiii lor, îi aduceau de mai demult la aceste cursuri. Concentrarea e ca un mușchi care se poate antrena. Iar, în special în cazul celor cei mici, faptul că sunt complet absorbiți de ceea ce fac îi ajută să-și dezvolte această capacitate fără să simtă vreun efort.

Adelina Năstase, manager al Clubului MidHub din Sectorul 3 al Capitalei

Dar, dincolo de socializare și concentrare, cursurile vin și cu o pregătire concretă, în zona tehnică, menită să ofere un avantaj net micilor cursanți în viitoarele lor cariere.

Programarea și robotica sunt parte din tehnologiile care vor domina scenariul industrial al întregii lumi. Fapt ce ridică un subiect important de discuție: ce fac școlile pentru a pregăti noua generație pentru viitor? Instituțile școlare din România care fac în mod proactiv acest lucru pot fi numărate pe degete. Din cauza programei stufoase, mulți copiii ajung să-și piardă interesul pentru unele materii, în mod special pentru știință și matematică. Asta în vreme ce, în SUA, încă de pe vremea administrației Obama, în școlile publice a fost adoptată strategia de încurajare a domeniilor STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică). O nevoie pe care și părinții din România o anticipează deja pentru copiii lor și căreia îi găsesc acum rezolvare și prin cursurile de programare și robotică.

Citeste si:
Franciza săptămânii. Cu câți bani deschizi o școală de programare...
Afacere în educație, în...

MindHub este o rețea de școli de programare pentru copiii cu vârste între 6 și 18 ani, care a pătruns de doi ani în România. Rețeaua funcționează în regim de franciză, iar în prezent are 11 cluburi în toată țara, respectiv în București, Constanța, Brașov, Baia Mare, Iași, Timișoara și Craiova.

Metodele de învățare și inițiere în tainele programării sunt adaptate în funcție de vârstă. Astfel, grupele de 6-7 ani abia se familiarizează cu conceptele de „program”, „mediu de programare sau „algoritm”, în timp ce programează comportamentul roboților și creează animații interesante.

Grupele de copiii mai mari încep să aprofundeze conceptele principale din domeniul programării și să creeze jocuri interesante în diferite medii de programare. Adolescenții de 12-13 ani pot deja să se înscrie la un curs intitulat „Oricine poate fi un programator”, unde învață să dezvolte un joc, o aplicație mobilă, propria pagină de web sau să treacă printr-o serie de provocări digitale pentru a învăța din practică. La cursuri se poate participa atât online, cât și offline, iar cine dorește poate aborda și învățarea în ritm accelerat. Mai nou, MindHub a lansat două noi tipuri de curs: programare în limbajul Java și Minecraft cu Javascript.

Citeste si:
Independență, flexibilitate și reinventare în profesie, asta își...
Independență, flexibilitate...

În etapa de programare a roboților, cursanții utilizează diferite combinații de coduri. Copiii scriu, testează, pun în funcțiune, identifică erorile și rezolvă problemele apărute în codurile scrise de ei. Ei aplică ce au învățat în practică, ceea ce le întărește abilitățile de codare și le oferă un foarte bun start pentru o viitoare pregătire în domeniul dezvoltării de software.

Sursa foto: MindHub

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri