Cu un cost ce variază de la câteva zeci de mii de euro la peste 100.000 de euro, un program de studii de tipul MBA (Master of Business Administration) reprezintă un angajament financiar important pentru tinerii middle-manageri care speră să conducă la un moment dat o companie. Garanteză însă terminarea unui MBA un job și un salariu mai bun? ”Fără să faci nimic în plus, răspunsul este adesea nu”, spune Phillip Nell (foto), profesor în cadrul WU Vienna University of Economics and Business.

Phillip Nell este director academic al programului Executive MBA pe care WU îl desfășoară și la București, unul dintre cele mai populare programe de acest tip în rândul executivilor români.

”Se întâmplă automat să fii promovat sau să primești o mărire de salariu după ce termini un MBA? În general vorbind, nu. Dacă pur și simplu termini studiile și apoi stai și nu faci nimic mai mult, atunci nu, cel mai probabil promovarea nu vine”, a răspuns Nell unei întrebări a wall-street.ro cu privire la rezultatele palpabile pe care finalizarea unui MBA le are asupra carierelor.

De altfel, un sondaj realizat de Bloomberg în rândul absolvenților de MBA a arătat că una dintre principalele nemulțumiri ale acestora este reprezentată de faptul că firmele pentru care lucreză sunt mai degrabă indiferente de cu privire la noile studii pe care le-au adăugat la CV.

”M-am întors la job full time și în mare pare am același rol ca și înainte de MBA… asta chiar dacă nu mai sunt aceeași persoană (n.red. dinaintea finalizării studiilor)”, a spus un absolvent al MBA-ului Wharton, unul dintre cele mai scumpe din lume.

Sondajul Bloomberg a fost realizat cu 8 ani în urmă și le-a permis respondenților să rămână anonimi, pentru a asigura lipsa de subiectivitate a răspunsurilor.

”Ca sfat general, recomand oricărui manager care vrea să crească, dar care întâmpină bariere în companie, să facă o schimbare – fie că vorbim de carieră, fie că vorbim de compania pentru care lucrează, iar aici mă refer la toate cazurile, nu doar în mod specific doar la cei care au absolvit un MBA”, spune Phillip Nell.

În situațiile în care firma pentru care absolventul de MBA lucrează este cea care a inițiat și a plătit o parte din studii, atunci șansele unei promovări mai rapide cresc, menționează profesorul Vienna University.

”Obiectivul nostru este să dezvoltăm oameni și să le punem la dispoziție absolvenților ‘uneltele’ de care au nevoie pentru a avansa în carieră. Comparativ cu celelalte programe internaționale de MBA, consider că cel oferit de WU este unul ieftin dacă luăm în considerare calitatea oferită”, a mai adăugat Nell.

Pe lângă dezvoltarea personală și oportunitatea de a forma o rețea profesională valoroasă, o creștere a veniturilor este un alt motiv pentru ca oamenii să urmeze un MBA, arată un sondaj realizat de WU Academy în rândul propriilor absolvenți. Sondajul arată că absolvenții chestionați au înregistrat o creștere a salariilor în medie cu 30% după obținerea MBA-ului (36% în țările ECE) față de ceea ce câștigaseră înainte de MBA.

Cât costă un Executive MBA la București

Programul Executive MBA Bucharest, organizat de WU Executive Academy, costă 39.000 de euro și se desfășoară timp de 16 luni, part-time, structurat pe 14 module (cursuri). Programul se adresează cu precădere managerilor C-level, membrilor din consiliile de administrație, dar și middle-managerilor precum șefii de departamente. Înscrierile la programul din București au început în luna februarie și se finalizează la data de 30 iunie 2022. În general însă, înscrierile mai sunt prelungite până în luna septembrie.

Alte programe de MBA foarte respectate la nivel european sunt IMD (defășurat de Școala de afaceri din Lausanne, Elveția), IESE Business School (Barcelona) sau cel organizat de London Business School. Costurile acestora variază, însă pot depăși suma de 100.000 de euro.

Sursa foto: WU Academy

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri