Viața de antreprenor îți poate aduce o mulțime de satisfacții, însă, în același timp, te provoacă să ieși din zona de confort și să treci peste anumite obstacole pe care, uneori, chiar tu le creezi. Un antreprenor de succes nu se lasă intimidat de perioadele mai grele, ci din contră, acestea îl motivează. Iată 3 lucruri care te pot ajuta și pe tine să devii un antreprenor de succes:

Investește în tine

Indiferent de experiența pe care o ai ca antreprenor, mediul de afaceri este unul atât de dinamic, încât nu există niciun moment în care poți să spui că le știi pe toate. Investițiile în cursuri de management operațional sau leadership te pot ajuta să acumulezi informații pentru a spori eficiența și profitabilitatea afacerii tale, dar și să te dezvolți ca antreprenor.
Totodată, pe lângă investiția în know-how, nu trebuie neglijate nici investițiile în imagine. Cu siguranță, în activitatea ta ai parte de o mulțime de întâlniri și ședințe cu clienți sau colegi și, pentru că reprezinți o autoritate, trebuie să te asiguri că imaginea ta transmite același lucru.

Costumele închise la culoare, în nuanțe de negru sau albastru închis, un ceas și o cămașă în stil business pot contura imaginea unui antreprenor serios și de încredere. Pe lângă acestea, o mașină potrivită, precum un Mercedes C 220, cu siguranță te va putea reprezenta într-un mod corespunzător atât pe tine, cât și pe afacerea ta, în cadrul unui eveniment de afaceri.

Setează-ți obiective smart

Obiectivele ar trebui să facă parte din strategia de dezvoltare a fiecărui antreprenor și a fiecărei afaceri. Pentru a ajunge la rezultatul dorit, este bine ca obiectivele pe care ți le impui să fie:

  • specifice – cu cât un obiectiv este mai clar, cu atât vei avea mai multe șanse să îl îndeplinești;
  • măsurabile – pentru a putea măsura un obiectiv, îl poți împărți în obiective mai mici, pe care să le urmărești îndeaproape. De exemplu, dacă obiectivul tău este să închei contracte cu 12 clienți noi anul viitor, poți să împarți acest obiectiv pe trimestre și să implementezi acțiuni de atragere a 3 clienți per trimestru, pentru atingerea obiectivului final.
  • accesibile – pentru a te asigura că un obiectiv este accesibil, fă o analiză a pieței și stabilește care este gradul de realizare a obiectivului tău.
  • relevante – obiectivul propus trebuie să fie relevant pentru dezvoltarea activității afacerii tale, dar și pentru tine ca antreprenor.
  • încadrate în timp – poziționarea îndeplinirii obiectivului pe o anumită perioadă de timp te poate ajuta să urmărești îndeaproape parcursul spre succes.

Asumă-ți riscuri și fii pregătit să eșuezi

Un antreprenor de succes nu este cel care nu a făcut niciodată greșeli sau cel care nu a eșuat în activitatea sa, ci cel care a reușit să treacă peste obstacole și să repare greșelile făcute, cu ajutorul unor decizii inteligente.

Pentru dezvoltarea ta ca antreprenor și pentru creșterea afacerii tale, trebuie să ieși din zona de confort și să îți asumi riscuri. Nu uita, însă, să te documentezi suficient, înainte de a lua o decizie. În unele situații, există riscuri previzibile pe care le poți evita, dacă iei deciziile corecte de la început. De aceea, înainte de a face o investiție sau de a include un nou produs în portofoliul tău, analizează rentabilitatea acestora pentru afacerea ta.

Investițiile în dezvoltarea unei afaceri sunt importante pentru orice antreprenor, însă, câteodată, tind să fie omise investițiile în propria persoană. Pentru a deveni un antreprenor de succes, nu uita să investești și în tine, să îți setezi obiective smart de dezvoltare, dar și să îți asumi riscuri într-un mod responsabil.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri