Bugetarii care lucrează la implementarea proiectelor din PNRR și din fonduri europene vor avea salarii cu 50% mai mari, potrivit unei hotărâri publicate în Monitorul Oficial. Totodată, se vor putea angaja oameni noi, în afara organigramei care să lucreze la proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile, cât și la cele prevăzute în Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Salariile de bază ale angajaților din instituțiile de stat care sunt implicați în implementarea și gestionarea proiectelor cu fonduri europene sau cele din PNRR vor avea salarii cu 50% mai mari, indiferent de numărul programelor în care sunt implicați.

Concret, în Monitorul Oficial a fost publicat regulamentul-cadru pentru criteriile în baza cărora se stabileşte „procentul de majorare salarială pentru persoanele prevăzute la art. 16 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei în cadrul instituţiilor şi/sau autorităţilor publice care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, din 15.03.2023.

Angajări la stat. În ce condiții se pot înființa posturi noi la stat în afara organigramei, pentru implementările proiectelor din PNRR și din fonduri europene

Atât instituţiile, cât și autorităţile publice care beneficiază de fonduri europene nerambursabile sau bani din PNRR pot înfiinţa posturi în afara organigramei pentru implementarea acestor proiecte. Concret, se poate angaja peste numărul maxim de posturi aprobat de instituția respectivă, dar în limita posturilor aprobate prin contractul/acordul/ordinul de finanţare semnat de către instituţia beneficiară cu autoritatea finanţatoare, se arată în Regulamentul din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Instituția publică poate angaja persoane noi, doar dacă îndeplinește, cumulativ următoarele cerințe:

a) în urma evaluării posturilor existente şi a necesarului de resurse umane a fost aprobată o notă justificativă de către conducătorul instituţiei şi/sau autorităţii publice beneficiare prin care se constată imposibilitatea personalului încadrat pe posturile prevăzute în organigramă de a prelua atribuţii suplimentare sau că nu există suficient personal de specialitate cu competenţele necesare desfăşurării unor activităţi specifice din cadrul proiectului;

b) există un proiect aprobat prin contract/acord/ordin de finanţare de către autoritatea de management sau structura care gestionează programul/mecanismul din care este finanţat acesta;

c) toate cheltuielile cu salariile personalului încadrat în afara organigramei, pe toată durata de implementare a proiectului, sunt prevăzute în bugetul aprobat al proiectului şi se suportă din titlul de cheltuieli din care este finanţat proiectul.

Totodată, „înfiinţarea posturilor în afara organigramei pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile sau fonduri aferente Mecanismului de redresare şi rezilienţă se aprobă prin act administrativ al conducătorului instituţiei şi/sau autorităţii publice, care va conţine cel puţin numărul şi denumirea posturilor, perioada de înfiinţare, precum şi nivelul de salarizare al fiecărui post, conform tarifelor orare din ghidul solicitantului - condiţii generale şi specifice aplicabile, astfel cum au fost aprobate în cererile de finanţare de către autoritatea finanţatoare care gestionează programul/ mecanismul din care este finanţat proiectul, în limita bugetului aprobat”, se mai arată în Legea-cadru nr. 153/2017.

Numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice din România era, în ianuarie 2023, de 1.278.995, cu 307 mai multe comparativ cu luna precedentă şi cu 14.152 peste numărul din ianuarie 2022, aproape 64% dintre acestea fiind în administraţia publică centrală, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor (MF).

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri