Trăim oficial în era în care o tehnologie cum este și cea care stă la baza ChatGPT generează răspunsuri și texte cu ajutorul inteligenței artificiale. Față de varianta lansată la finalul anului trecut, ChatGPT a devenit și mai „deștept”, prin cea mai recentă versiune lansată pe piață: ChatGPT 4, care amenință în continuare să „fure” joburi.

ChatGPT, dezvoltat de OpenAI, companie co-fondată și de Elon Musk există acum pe piață într-o nouă variantă, ChatGPT4, o versiune descrisă ca fiind mult mai „conștientă de sine”. ChatGPT 2.0, așa cum este numit, a fost întrebat ce locuri de muncă le va putea lua oamenilor. Botul AI a dezvăluit că poate elimina cel puțin 20 de locuri de muncă de la oameni, dacă îi va fi permis, scrie firstpost.com.

Fie că este un eseu de 1.000 de cuvinte, o problemă de matematică, o scrisoare de intenție sau chiar un cod, ChatGPT a fost capabil să ofere soluții pentru tot felul de întrebări. În acest punct, se pare că botul este pregătit să preia și o parte dintre joburile noastre.

Prashanth Rangaswamy, un utilizator Twitter, a cerut GPT-4 să identifice 20 de locuri de muncă actuale pe care le-ar putea înlocui. Apoi i-a cerut AI-ului să pună la punct răspunsul sub forma „înlocuirii numărului, poziției și caracteristicilor umane”. Rezultatul este „literalmente șocant”, după cum a fost catalogat de publicația citată.

Top 20 joburi pe care ChatGPT 4 le va „fura” de la noi

  1. Grefier pentru introducerea datelor
  2. Reprezentant Serviciu Clienți
  3. Corector
  4. Asistent juridic
  5. Contabil
  6. Traducător
  7. Copywriter
  8. Analist de cercetare de piață
  9. Social Media Manager
  10. Programator de întâlniri
  11. Telemarketer
  12. Asistent virtual
  13. Transcriptor
  14. Reporter de știri
  15. Agent de turism
  16. Tutore
  17. Analist Suport Tehnic
  18. Agent de marketing prin e-mail
  19. Moderator de conținut
  20. Recrutor

ChatGPT în România. Pe ce posturi s-ar putea „angaja” în companiile din România

Pe lângă aceste joburi, ChatGPT 4 va substitui și caracteristici precum: viteza și acuratețea, comunicarea și empatia, atenția la detalii, cercetarea și organizarea, abilități matematice, competențe lingvistice, creativitate și scriere, abilități analitice, crearea și gestionarea conținutului, managementul timpului, persuasiunea și comunicarea, multitasking și organizare, ascultare și abilități de dactilografiere, verificare și scriere a faptelor, planificare și coordonare, cunoștințe și predare, depanare și rezolvare de probleme, scriere și direcționare, gândire critică și judecată, interviu și evaluare.

Tehnologia ChatGPT, care generează răspunsuri și texte cu ajutorul inteligenței artificiale, ar putea îndeplini diverse sarcini și roluri, mai ales cele care implică muncă repetitivă, în companiile din România. Concret, ChatGPT ar putea fi asistent, arhivist, analist de date, creator de conținut pentru blog sau copywriter junior, având un rol de suport pentru angajații români.

Companiile din România consideră că GhatGPT sau o tehnologie similară nu ar putea înlocui angajații, ci mai degrabă ar putea să preia o parte din activitățile zilnice, în special cele de rutină.

“În momentul acesta, ChatGPT ar putea avea cu succes un post de arhivist, pentru generarea diverselor informații legate de evenimente, și un post de copywriter junior”, crede Andrei Georgescu, co-fondator White Image, companie de email marketing din România.

Antreprenorul punctează că aplicația nu va putea înlocui munca unui profesionist, ținând cont că în prezent livrează foarte multe răspunsuri eronate, însă diverse poziții de juniori ar putea fi afectate. În același timp, în opinia antreprenoarei Roxana Epure, Managing Partener NextUp Solutions, tehnologii avansate, cum este și ChatGPT, reprezintă o manifestare a nevoilor de automatizare a mediului de business.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri