Specialiştii continuă să fie categoria de candidaţi cel mai greu de recrutat, în special în domenii precum construcţii, financiar - contabil sau producţie, acolo unde, în general, angajatorii se confruntă cu un deficit de talente. Cu cât nivelul de specializare este mai nişat, cu atât timpul necesar găsirii candidaţilor potriviţi creşte, astfel încât, pentru anumite poziţii, închiderea unui proces de recrutare poate dura şi până la 5 luni. Pentru astfel de poziţii, angajatorii sunt nevoiţi să apeleze la o strategie de recrutare mai complexă decât în cazul joburilor entry level.

Despre cum s-a îmbogățit recrutarea tradițională cu servicii precum servicii de executive search, career transition şi outplacement (serviciu oferit angajaţilor afectaţi de concedieri şi reduceri de personal) sau centre de evaluare a candidaţilor vorbește Olivia David, recruitment manager la Skilld, agenția de recrutare a eJobs.ro

Ai peste 20 de ani de experiență pe zona de HR. Ce te-a atras în primă fază în acest domeniu? Care sunt aspectele care te motivează în prezent la el?

Într-adevăr, am sărbătorit „majoratul” și acum am putea spune că sunt la facultate😊. După toți acești ani pot afirma, fără nicio urmă de îndoială, că nu ai cum să te plictisești în acest domeniu. De ce? Dinamica rolului (fie el pe zona de consultanță, fie ca parte a unei echipe interne de HR), diversitatea, complexitatea și frumusețea fiecărei interacțiuni, a fiecărei echipe sau organizații, a fiecărui proiect din care faci parte, creează dependență. Toate experiențele de până acum și toți oamenii minunați pe care i-am întâlnit în călătoria mea profesională, m-au modelat, m-au format și și-au pus amprenta asupra a ceea ce sunt în prezent. În același timp, faptul că am putut să am același impact pozitiv asupra altor persoane a alimentat „motorul” motivației personale. În ceea ce privește viitorul, cu siguranță pasiunea și respectul pentru lucrul cu oamenii nu se vor diminua.

Care sunt cele mai importante lecții din domeniu pe care le-ai împărtăși unor persoane la început de drum în HR?

Le-aș spune că pentru a avea succes și satisfacția unui lucru bine făcut, ar trebui să fie: pasionați, curioși, entuziaști, adaptabili, perseverenți, organizați și diplomați. Iar lista poate continua, însă cred că aceste calități anterior enumerate sunt printre cele mai importante aspecte care trebuie cultivate într-un rol de HR, mai ales la începutul carierei.

Ce a condus la apariția Skilld și cum ai descrie evoluția agenției de recrutare?

Skilld a fost creat din dorința de a oferi clienților eJobs un portofoliu complet de servicii și soluții în recrutarea de personal. Skilld poate interveni în mai multe situații:

· când compania nu are resurse interne ce pot gestiona proiectele de recrutare sau resursele sunt subdimensionate raportat la nevoia de recrutare (știm cu toții că derularea unui proiect de recrutare implică resurse umane, materiale și de timp);

· când compania nu reușește să atragă candidații doriți, prin postare de anunțuri și campanii de digital;

· când un rol deschis în cadrul companiei este confidențial, recrutarea neputând fi derulată cu resurse interne.

Skilld a crescut frumos în ultimii 2 ani atât ca echipă, cât și ca portofoliu de proiecte, iar obiectivele de dezvoltare rămân și pentru anul următor.

Cum decurge procesul de recrutare tipic în agenție și cum ai găsit cea mai eficientă formulă pentru el?

În general, procesul de recrutare este unul standard, compus din 3 etape:

· etapa de sourcing, în cadrul căreia se identifică candidați pentru poziția deschisă atât prin căutare directă în bazele de date, cât și prin postare de anunțuri pe site-urile de profil;

· etapa de short-list, în cadrul căreia candidații identificați în prima faza, trec printr-un proces de evaluare a competențelor, cei care corespund profilului căutat fiind incluși pe lista scurtă;

· etapa de placement în cadrul căreia reprezentanții companiilor angajatoare intervievează candidații de pe lista scurtă și iau decizia de ofertare a unuia dintre ei.

Eficiența este dată de înțelegerea corectă a profilului căutat, sourcing targetat și o comunicare transparență între toate părțile implicate în proiect: Recruiter, Candidat, Angajator,

Ce provocări întâmpină agențiile de recrutare în contextul actual al pieței forței de muncă și ce nevoi acoperă concret Skilld?

Piața actuală a forței de muncă are o dinamică și o complexitate aparte, în sensul în care observ la din ce în ce mai multe proiecte derulate, o diferență între așteptările angajatorilor de la candidați și viceversa, diferență ce poate duce la insuccesul proiectelor de recrutare. În aceste cazuri, consultanții Skilld acționează ca mediatori între cele două părți implicate, urmărind identificarea unui teren comun pe care să se poate construi o viitoare relație angajat-angajator. Această mediere se face cunoscând foarte bine piața angajatorilor, calificările și competențele specifice fiecărei industrii și identificând corect factorii motivatori ce stau la baza deciziei de a face o schimbare în carieră.

Cum contribuie tehnologiile sau instrumentele utilizate de Skilld la eficientizarea procesului de recrutare?

Fiind parte din grupul eJobs care investește masiv în zona de tehnologie, digitalizare, automat și Skilld beneficiază de soluții custom-made, dezvoltate de colegii din echipa tehnică, soluții care eficientizează în special procesul de sourcing, mapând bazele de date conform unor criterii ce sunt în linie cu cerințele fiecărui rol pentru care recrutăm și returnând liste de potențiali candidați ce corespund profilurilor căutate.

Există anumite tipologii de companii cărora li s-ar potrivi ca o mănușă serviciile Skilld?

Ne mândrim cu un înalt grad de flexibilitate și acces la resurse, ce ne permit adaptarea soluțiilor de recrutare la nevoile specifice ale fiecărei companii, indiferent că se încadrează în segmentul Small & Medium sau Large.

Pentru Companiile din segmentul Small & Medium (care se află în una dintre următoarele situații: nu au un departament de Resurse Umane, nu există specializare în recrutare în cadrul echipei, echipa de HR este subdimensionată) principalul beneficiu în externalizarea acestui serviciu este: garanția unei echipe specializate care cunoaște foarte bine piața, cu expertiză și tool-urile necesare pentru a identifica candidații potriviți pentru rolurile deschise în cadrul companiei.

Companiile din segmentul Large văd beneficii în faptul că o agenție de recrutare se poate plia rapid pe nevoile lor de recrutare, mai ales în cazul proiectelor ce presupun recrutarea unui număr mare de persoane într-un timp scurt.

Candidații pasivi reprezintă o sursă prețioasă, dar de multe ori greu accesibilă pentru pozițiile dificil de ocupat. Cum îi abordezi și-i atragi pe cei care nu-și caută activ un nou loc de muncă?

Mai ales pentru rolurile specializate, rolurile manageriale, candidații căutați de companiile angajatoare sunt în procent majoritar, candidați pasivi. Aici intervine expertiza pe care un consultant în recrutare o are. Abordarea unui candidat pasiv într-un proiect de recrutare presupune definirea unei strategii de comunicare ce ține cont atât de elementele atractive ale rolului, cât și de brandul de angajator al companiei. Totodată, atragerea în proiect și menținerea interesului unui candidat sunt influențate de experiența la interviu și de comunicare în cadrul procesului de recrutare pe care acesta o are atât cu consultantul, cât și cu reprezentanții companiei angajatoare. O experiență neplăcută poate determina un candidat să se retragă din proiect. De aceea, alinierea cu reprezentanții companiei angajatoare în privința profilului căutat, dar și a modului de abordare și poziționare comună în cadrul proiectului de recrutare sunt vitale.

Ce i-ai recomanda unui profesionist care, ca și tine, și-ar dori o schimbare în carieră, dar poate nu are curajul necesar?

Cred că imboldul de acționa în direcția schimbării în carieră este dat de un cumul de factori, cel mai important fiind factorul uman, un coach, un mentor, un coleg, un prieten, un membru al familiei, cineva a cărui părere o valorizezi, cineva care te apreciază și totodată îți transmite încrederea că ești pregătit să îmbrățișezi schimbarea.

Ce profile de candidați își propune Skilld să repereze pentru business-uri în 2024?

Echipa Skilld va oferi suport în continuare companiilor care sunt în căutare de specialișți din varii industrii, focusul nostru fiind pe derularea proiecte de recrutare în special pentru poziții încadrate în categoria White (roluri ce au ca cerință studiile superioare) & Gold Collar (profesioniști cu înaltă calificare în domenii la mare căutare).

Cum vor evolua lucrurile în 2024?

În 2024 vom continua investițiile în echipă și în resursele necesare pentru a livra excelență clienților noștri. De asemenea, vom diversifica portofoliul de servicii, astfel încât să putem acoperi nevoile clienților noștri începând cu recrutarea tradițională, recrutarea de volume/ Recruiter On Demand, proiecte de Executive Search și mergând până la programe de Career Transition/Outplacement sau Centre de Evaluare/Assessment Centers.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri