Managerii încă nu rezonează cu tinerii din Gen Z: Îi angajează, dar îi dau afară după scurt timp

Sursǎ foto: Unsplash

Managerii încă nu rezonează cu tinerii din Gen Z: Îi angajează, dar îi dau afară după scurt timp

Cuprins Articol:

Un raport recent a constatat că angajatorii sunt nemulțumiți de tinerii din Generația Z, cea mai nou-intrată în câmpul muncii, despre care mulți manageri spun chiar că evită să-i angajeze în viitor.

De ce sunt angajatorii nemulțumiți de Gen Z

Un raport realizat de Intelligent, platforma de consiliere pentru educație și carieră, care s-a bazat pe un sondaj efectuat pe aproape 1.000 de manageri HR, a constatat că unul din șase angajatori a fost reticent să angajeze tineri din generația Z, în principal din cauza reputației lor prin care cred că li se cuvin lucruri, dar și ca urmare a faptului că sunt percepuți ca fiind persoane sensibile, ce ajung să se simtă ofensate mult prea ușor, notează euronews.com.

Mai mult decât atât, peste jumătate dintre angajatorii care au răspuns în sondaj au spus că această generație nu are o etică puternică a muncii, au dificultăți în a comunica, nu gestionează bine feedback-ul și este, în general, nepregătită pentru cerințele din piața muncii.

Holly Schroth, lector la Haas School of Business de la Universitatea din California, Berkeley, a explicat ce stă la baza acestor lucruri. Unul dintre motive ar putea fi faptul că în școală, Generația Z a fost mai curând înclinată să se preocupe de activitățile extracurriculare pentru a-și spori competitivitatea la facultate, în detrimentul dobândirii de experiență profesională, a condus la „așteptări nerealiste” despre locul de muncă și cum să se ocupă cu șefii lor.

Tinerii din Generația Z nu au abilități de bază pentru interacțiunea socială cu clienții și colegii de muncă. Ca urmare, depinde de companie să integreze în mod corespunzător noul angajat și să ofere o pregătire amplă. În plus, șeful trebuie să acționeze atât ca antrenor, cât și ca manager.

Holly Schroth, lector la Haas School of Business de la Universitatea din California, Berkeley

De ce atât de multe companii concediază angajații generației Z?

Aproximativ șase din zece companii incluse în sondaj au precizat că au concediat un proaspăt absolvent de facultate pe care l-au angajat în acest an. Unele dintre motivele invocate din spatele acestor decizii au inclus, printre altele, lipsa motivației, lipsa de profesionalism și abilitățile slabe de comunicare.

„Mulți proaspeți absolvenți de facultate s-ar putea lupta cu intrarea în câmpul muncii pentru că integrarea lor poate fi un contrast uriaș față de situațiile cu care sunt obișnuiți pe parcursul călătoriei lor educaționale. Ei sunt adesea nepregătiți pentru un mediu mai puțin structurat, cât și pentru dinamica culturală la locul de muncă și așteptările de muncă autonomă”, a declarat Huy Nguyen, consilier pentru educație și carieră în cadrul Intelligent.

„Deși pot avea unele cunoștințe teoretice de la facultate, de multe ori le lipsește experiența practică, din lumea reală și abilitățile soft necesare pentru a reuși în mediul de lucru”, a adăugat el.

Managerii intervievați au mai declarat, de asemenea, că unii dintre angajații lor din generația Z s-au luptat să își gestioneze volumul de muncă, întârziau frecvent cu deadline-urile și nu s-au îmbrăcat sau nu vorbeau corespunzător.

Un alt raport din luna aprilie a constatat că angajații din generația Z se bazau prea mult pe sprijinul părinților în timpul căutării unui loc de muncă. Potrivit sondajului realizat de ResumeTemplates, care a inclus răspunsuri de la aproape 1.500 de tineri aflați în căutarea unui job, 70% au recunoscut că au cerut ajutor părinților în procesul de căutare a unui loc de muncă. Alți 25% și-au adus chiar și părinții la interviuri, în timp ce mulți alții le-au cerut părinților să aplice în locul lor sau chiar să le scrie CV-urile.

Personalizate pentru tine