Concedierile în domeniul auto continuă să afecteze numeroși angajați români care lucrează în domeniu. Grupul german Continental, unul dintre cei mai mari jucători din industria auto românească, anunță că va face concedieri în România.
Continental România va concedia peste 850 de angajați în următoarele zile. Decizia afectează atât ingineri software, cât și specialiști angrenați în sectorul de producție auto.
Planul de concedieri colective vizează direct aproximativ 230 de angajați din divizia ContiTech de tehnologie digitală (software), care lucrează în birourile ContiTech Original Equipment Solutions (OESL) din Timișoara.
În plus, alți 640 de angajați vor fi disponibilizați din divizia automotive, aceștia fiind angajați în facilitățile de producție Continental din Timișoara, dar și în secțiile din Sibiu, Iași și Carei.
Din informațiile prezentate de Doru Șupeală, Continental intenționează să ofere anumite sume compensatorii celor concediați, însă detaliile privind cuantumul și criteriile de acordare nu au fost încă făcute publice. Totodată, compania nu a oferit informații privind criteriile sau argumentele pe baza cărora a decis numărul și identitatea angajaților concediați, nici metodele prin care s-a ajuns la această selecție.
„Mai mulți angajați Continental care mi-au scris în aceste zile s-au plâns că listele de disponibilizări se fac subiectiv și discriminatoriu, după voia unor șefi și manageri, iar între cei care sunt puși pe liber se află oameni cu situații medicale dificile, dar și persoane cu o situație materială precară, cărora le va fi extrem de greu să se descurce fără un job”, a scris specialistul pe pagina sa de LinkedIn.
Continental anunța anterior că vrea să vândă divizia Contitech
În luna aprilie a acestui an, Continental a anunţat că divizia sa ContiTech va deveni o entitate independentă care probabil va fi scoasă la vânzare. Sub această divizie funcționează și o uzină aflată lângă Timișoara.
Conform informaţiilor de pe site-ul companiei, ContiTech dezvoltă, produce şi comercializează produse, sisteme şi componente inteligente realizate din cauciuc, plastic, metal şi material textil.
"O vânzare este căzută ca cea mai probabilă opţiune strategică". ContiTech va deveni probabil independentă în 2026, se arată într-un comunicat al companiei, care este prezentă şi în România.
Separarea va fi implementată după scindarea diviziei sale auto şi vânzarea diviziei Original Equipment Solutions, a precizat grupul german.
Deciziile intensifică procesul de separare a afacerilor producătorului german de componente auto şi anvelope. Consiliul de Supervizare a aprobat luna trecută scindarea diviziei auto. Această divizie ar urma să fie listată la Bursa de la Frankfurt, în timpul unei perioade dificile pentru Continental şi pentru întreaga industrie auto europeană.