6 Octombrie 2011

Cele mai scumpe vinuri din podgoriile romanesti



Nisa vinurilor premium a inceput de cativa ani sa prinda contur si in Romania pe fondul deschiderii unor locatii de lux si a unui consumator din ce in ce mai educat. Astfel, in podgoriile din intreaga tara producatorii aloca o atentie speciala acestui segment, care inregistreaza anual vanzari in crestere. Wall-Street.ro va prezinta o selectie a celor mai scumpe vinuri produse pe plan local.

LacertA Winery

Cele mai spectaculoase vinuri LacertA sunt Cuvee IX si Cuvee X.

LacertA s-a lansat in Romania la inceputul acestui an cu sortimente de vin produse in podgoria de la Fintesti, Dealu Mare. Portofoliul companiei cuprinde in prezent 9 sortimente de vin, dintre care 6 vinuri rosii si 3 vinuri albe.

Sortimentele Cuvee sunt disponbile in hoteluri, restaurante si baruri partenere, online sau in magazinele specializate.

Gama de vinuri LacertA este disponibila pentru cumparatori la preturi care variaza intre 39 si 69 lei. Cele doua sortimente de Cuvee sunt disponibile la pretul de 59 lei (Cuvee X – vin alb) si 69 lei (Cuvee IX – vin rosu), potrivit lui Walter Friedl, reprezentat al grupului de investitori LacertA Winery.

Cititi si Poate podgoria Dealu Mare sa concureze cu Bordeaux si Toscana?


Murfatlar

In primavara anului 2009 Murfatlar a lansat colectia Fatum, un Cabernet Sauvignon. Etichetele primei colectii au fost semnate de Cosmin Bumbut, Carioca, Tudor Prisacariu.

Pretul de referinta este de 90 de lei, vinurile putand fi achizitionate din segmentul HoReCa si online.

Pentru moment, compania nu a participat cu acest vin la concursuri internationale si nu intentioneaza sa il exporte in viitorul apropiat.

Vedeti cum arata Harta celor mai importanti producatori de vinuri din Romania


Cramele Rotenberg

Cel mai scump vin din portofoliul Cramele Rotenberg, producator ce detine 25 de hectare de vie intre comunele Ceptura si Fantanele, este Rotenberg Merlot Ceptura “Emeritus” 2008.

Lansat in noiembrie 2010, vinul poate fi achizitionat la un pret cuprins intre 85 si 95 lei.

Vanzarile anuale se situeaza in jurul a 10.000 de sticle, potrivit lui Dan Ionel, director de vanzari al companiei.

Rotenberg Merlot Ceptura “Emeritus” 2008 este exportat in Franta, fiind disponibil doar in patru magazine din Paris.

Jidvei

Piesele de rezistenta din portofoliul producatorului Jidvei sunt vinurile din gama Castel (Rezerve) si cele spumante.

“Mustul folosit pentru aceste vinuri este exclusiv must ravac (obtinut doar prin zdrobire). Dupa obtinere, vinul este pastrat timp de 6 luni in butoi, pentru conturare, apoi se imbuteliaza rapid in sticle pentru a-i pastra prospetimea, fructozitatea si caracterul de soi. Sticlele, inchise cu dop din pluta naturala, sunt lasate la invechit minimum trei ani”, explica reprezentantii Jidvei.

Gama Castel a fost lansata in anul 2002 si este disponibila atat in retail, cat si in HoReCa, cu preturi cuprinse intre 45 si 50 de lei (retail), respectiv 100 lei (HoReCa).

Vanzarile anuale se situeaza in jurul a 20.000 de sticle.

Gama Castel (Rezerve) este exportata in China. “Pretul destul de mare nu il face foarte atractiv in tarile din Europa, unde concureaza cu vinuri din tari recunoscute drept producatoare de vin ca Franta sau Italia”, mai spun oficialii Jidvei.

Cramele Recas

Doua vinuri premium fac parte din portofoliul producatorului Cramele Recas: Cuvee Uberland, un vin rosu ce poarta numele dealului Uberland din podgoria Recas, respectiv Solo Quinta, un vin alb obtinut din sauvignon blanc, chardonnay, feteasca regala, muscat si feteasca neagra vinificata in alb.

Solo Quinta de afla la a treia recolta si ideea vinificatorului australian, Hartley Smithers, cu care compania lucreaza de cinci ani a fost ca an de an sa schimbe componenta strugurelui rosu (in 2008 a folosit cabernet iar in 2009 merlot).

Cuvee Uberland 2009 a aparut la inceputul lunii septembrie, la a patra editie. Prima a fost cea cu anul de recolta 2006.

Cele doua varfuri de gama pot fi achizitionate doar prin magazinele de vin specializate, prin cele 110 magazine partenere Cramele Recas din tara si magazine online de bauturi.

Solo Quinta poate fi achizitionat la comercianti cu un pret cuprins intre 70 si 95 de lei, iar in restaurant pretul unei sticle poate ajunge la 150 de lei in functie de anul recoltei si pozitionarea localului respectiv, afirma Ionut Trandafir, national key account manager si brand manager Cramele Recas.

Potrivit acestuia, clientii acestor vinuri sunt restaurantele premium, magazinele de vin specializate, clienti corporate, colectionari si consumatori cu venituri superioare. “La acest moment editiile 2006 si 2007 ale Cuvee Uberland si 2009, 2010 ale Solo Quinta sunt adevarate trofee pentru cei care le mai pot achizitiona”, spune Trandafir.

Vanzarile Solo Quinta si Cuvee Uberland ajung fiecare la o medie de 3.000 de sticle pe luna.

Vinurile premium sunt exportate in tari precum Japonia, SUA, Canada, Germania, Cehia, Polonia, Ungaria, Danemarca. De curand, compania a semnat un contract de distributie cu furnizorul de vinuri ale unora din cele mai renumite restaurante din Marea Britanie.

Cramele Halewood

Cel mai scump vin din portofoliul Cramele Halewood este Hyperion – Feteasca Neagra, un vin produs in editii limitate si obtinut din strugurii recoltati manual din viile Domeniilor Halewood (regiunea Dealul Mare), maturat 100% in baricuri de stejar american timp de 12 luni.

Prima editie de 1.200 de sticle a fost din recolta anului 2007 si a fost lansat in februarie 2009.

Hyperion – Feteasca Neagra poate fi achizitionat la un pret cuprins intre 89 si 250 de lei, direct din reteaua proprie de magazine Halewood (The Winery Outlet), online sau in reteaua HoReCa.

Stocurile pentru editia din 2007 (1.200 de sticle) si editia din 2008 (2.100 de sticle) au fost epuizate. Din editia din 2009 dintr-o productie de 8.000 de sticle compania mai are disponibile mai putin de 1.500 de sticle.

Hyperion Feteasca Neagra este exportat in Italia, China, Japonia si Singapore.

Cititi si Producatorii de vinuri de lux, in acceleratul spre China. Prima statie: Romania




Citeste si