Medicamentele noi de pe lista de compensate vor avea vanzari de 100 mil. lei in primul an

Noile medicamente care vor fi introduse pe lista de compensate vor avea vanzari de 100 de milioane lei in primul an si vor creste pana la 400 de milioane lei in anul urmator, potrivit Asociatiei Romane a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM), care citeaza datele Cegedim, scrie Mediafax.

"A existat aceasta perioada de 5 ani in care lista nu a mai fost actualizata si pe parcurs s-au strans aproximativ 90 de noi molecule si undeva in jurul a 50-60 de extinderi ale indicatiilor terapeutice pentru medicamente existente. Pentru primul an dupa deschiderea listei, impactul va fi de 100 milioane lei, pentru anul urmator am estimat 400 milioane lei, urmand ca aceasta crestere sa se plafoneze in al treilea an la un nivel de aproximativ 200 milioane euro. La o piata de doua miliarde si ceva, cresterea nu este spectaculoasa. Aceste medicamente se adreseaza anumitor pacienti", a declarat Dan Zaharescu, directorul executiv al ARPIM.

Noua lista de medicamente compensate ar putea intra in vigoare la 1 august, potrivit ministrului Sanatatii, Eugen Nicolaescu, dupa ce, in aprilie, tot el dadea ca termen posibil data de 1 iulie.

In Romania sunt compensate medicamente de 6,415 miliarde lei, ceea ce reprezinta 60% din totalul celor eliberate pe baza de prescriptie, iar daca lista ar fi actualizata cu tratamentele noi care sunt in asteptare de mai bine de cinci ani, cheltuielile ar creste cu 1,5%, potrivit datelor Cegedim.

Piata farmaceutica romaneasca a totalizat anul trecut 11,7 miliarde lei (2,68 miliarde euro).

ARPIM a fost infiintata in anul 1995 si cuprinde 28 de producatori internationali de medicamente inovatoare, care realizeaza impreuna 70% din volumul de afaceri al industriei farmaceutice romanesti.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri