11 Iulie 2013

Bilantul extinderilor in retail: cine sunt campionii deschiderilor in primul semestru



Marile lanturi de magazine au continuat extinderea si in acest an, varful de lance fiind magazinele de proximitate, unde s-au adaugat peste 150 de unitati noi in primele 6 luni ale anului. Pe magazine de mari dimensiuni Kaufland a ramas lider pe deschideri, in timp ce Auchan isi va mari cel mai probabil reteaua in viitorul apropiat prin rebrandingul magazinelor Real. La francize conduce La Doi Pasi, in timp ce diferenta dintre primul si al doilea loc la capitolul cea mai extinsa retea cu magazine de mici dimensiuni devine din ce in ce mai mica Profi accelerand in spatele Mega Image.

Metro- La Doi Pasi

Pe segmentul de francize, La Doi Pasi este pe primul loc la deschideri.

In prima parte a anului 2013, peste 100 de magazine au intrat in reteaua de magazine de proximitate La Doi Pasi, programul de francize al Metro, astfel ca in acest moment, mai mult de 600 de comercianti sunt inclusi in program, iar numarul contractelor incheiate se ridica la 665.

Oficialii companiei sustin ca cererea de francize LaDoiPasi se mentine ridicata.

Reteaua numara in prezent 32 de magazine in 24 de orase.

Vanzarile Metro Cash & Carry Romania au coborat anul trecut cu 4%, la 1,018 miliarde euro, de la 1,06 miliarde euro in 2011, fiind al cincilea an consecutiv in care compania inregistreaza scadere






Mega Image

In primele 6 luni, reteaua Mega Image s-a extins cu inca 39 de magazine, dintre care 29 Shop&Go.

La 6 luni, reteaua retailerului numara 232 de unitati, dintre care 142 supermarketuri Mega Image si 90 de magazine de proximitate Shop&Go.

Pana la sfarsitul lunii iulie, Mega Image va mai deschide alte cinci magazine.

Anul acesta, Mega Image a deschis si un concept store, iar surse din piata au declarat anterior pentru Wall-Street.ro ca retailerul isi pregateste si intrarea in online, printr-un parteneriat cu eMag.

Mega Image a inregistrat in 2012 o cifra de afaceri cu 44% mai ridicata, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro)





Profi

Profi a deschis in prima jumatate a anului 20 de unitati noi, ajungand la un numar de 168 de magazine, ceea ce ii propulseaza pe locul doi in topul retailerilor cu cele mai extinse retele, dupa Mega Image si inaintea Lidl, care detine in prezent 160 de unitati.

Profi are in plan in viitorul apropiat lansarea unui nou concept de magazin dedicat mediului rural (oraselor mici si comunelor mai mari), Profi Loco.

De asemenea si Profi a facut primii pasi in online, prin lansarea cupoanelor de reduceri virtuale.

Profi a incheiat anul trecut cu afaceri de peste 1 miliard de lei, in crestere de la 934 milioane lei in 2011, iar pentru acest an vizeaza un avans de 20%, potrivit unor declaratii anterioare ale directorului financiar al retailerului, Dumitru Dragomir.



Carrefour

In prima jumatate a anului 2013, Carrefour Romania a deschis 9 magazine de proximitate Express, toate in regim de franciza si 3 supermarket-uri: Market Republicii (Bacau), Market 1 decembrie (Constanta), Market Uvertura Mall (Botosani).

Carrefour a facut insa in prima jumatate a anului cea mai importanta miscare din piata, a deschis un magazin online, fiind primul lant de hipermarketuri din Romania care a inceput sa vanda pe Internet.

In zona de franciza compania a incheiat recent alte doua parteneriate pentru franciza Express cu Rost Com, care gestioneaza 15 magazine in Brasov si cu Traditional Ecologic, firma care opereaza un numar de 5 unitati situate in Bucuresti si Ilfov. Compania mai are parteneriate cu Angst si Gulliver.

Oficialii Carrefour au explicat cererea de franciza prin faptul ca in acest moment, foarte multe retele, dar si independenti, isi dau seama de nevoia de a-si moderniza magazinele dezvoltate pe cont propriu

"Un francizat trebuie sa fie de incredere, un bun comerciant si pasionat de satisfactia clientilor sai. In general, trebuie sa aiba un comert deja existent, cu suprafete de vanzare de peste 70 mp, care sa respecte criteriile de etica comerciala agreate de catre Grupul Carrefour, mai spun oficialii companiei.

Grupul francez Carrefour, prezent in Romania cu trei formate de magazine - hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate, a inregistrat anul trecut pe piata romaneasca vanzari de 986 milioane euro, fara TVA, cu 3% mai mari fata de valoarea din 2011.

Carrefour oprereaza peste 120 de magazine in Romania dintre care 24 de hipermarketuri.



Lidl

Lidl Romania a deschis un numar de 6 magazine noi de la inceputul anului atat in Bucuresti, cat si in restul tarii, reteaua retailerului ajungand la 160 de unitati.

Bilantul financiar pe 2012 al companiei nu este inca disponibil pe Recom.

Billa

Lantul de magazine are 72 de unitati in toata tara, iar in acest an a deschis doua magazine, in Iasi si Constanta. De asemenea retailerul a incheiat un contract cu Cocor.

Billa a inregistrat anul trecut afaceri de 1,26 mld. lei, in crestere fata de nivelul de 1,12 mld. lei din 2011.



Penny Market

Penny Market detine 137 de unitati. Compania are in bugetul de investitii atat in noi unitati, cat si in remodelarea celor deja existente. Conform site-ului companiei, anul acesta a avut loc o singura deschidere.

Oficialii Rewe, compania care detine Penny Market si XXL tinteasc afaceri de 500 mil euro anul acesta in Romania, peste nivelul de peste 430 mil. euro din anul precedent.



Kaufland

In cazul deschiderilor de unitati cu suprafete mari, Kaufland a fost lider la deschideri. In primele 6 luni calendaristice ale anului 2013 Kaufland Romania a inaugurat patru noi magazine in orasele Pascani, Radauti, Falticeni si Galati (cel de-al treilea magazin din acest oras).

"Ca si pana acum, Kaufland Romania isi va mentine si in continuare ritmul de expansiune", spun oficialii Kaufland.

In prezent, Kaufland opereaza in Romania un lant 85 de magazine.

Auchan

Auchan nu a facut noi miscari la inceput de an, insa compania urmeaza in scurt timp sa isi puna brandurile pe magazinele Real preluate anul trecut, ceea ce ii va aduce un plus substantial la retea.

In noiembrie anul trecut a venit si anuntul achizitiei a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din Romania de la grupul german Metro, intr-o tranzactie de 1,1 miliarde euro care a vizat si unitatile din Polonia, Ucraina si Rusia. In prezent sunt 11 hipermarketuri Auchan in Romania, din care trei in Bucuresti.

Cifra de afaceri bruta (cu TVA) a retailerului francez Auchan in Romania a ajuns anul trecut la 2,353 miliarde lei (528 milioane euro), potrivit datelor companiei care opereaza o retea de 11 hipermarketuri la nivel national. Integrarea Real in compania va duce si la o dublare a cifrei de afaceri a companiei pe plan local.


Cora

Cora nu a deschis nicio unitate noua in prima jumatate a anului, insa a anuntat proiectul Cora Drive. In a doua jumatate a anului retailerul are programate deschiderea Cora Constanta la sfarsitul lui iulie si Cora Ploiesti in Afi, in octombrie.

In prezent sunt 10 magazine Cora.

Reteaua de hipermarketuri Cora a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri, cu taxe, de 1,46 miliarde lei.




Selgros

Selgros este in proces de remodelare a magazinelor.

Pana acum au fost remodelate magazinele Selgros din Arad, Bacau, Brasov, Bucuresti-Berceni, Bucuresti-Baneasa, Bucuresti Pantelimon, Constanta Sud, Cluj-Napoca, Craiova, Oradea, Ploiesti, Suceava si Timisoara. Magazinul Constanta Nord a fost din start construit/amenajat dupa conceptul respectiv. In acest an se modernizeaza magazinul din Iasi.

Compania are 19 magazine in prezent.

Selgros a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 3,42 mld. lei.




Citeste si