Spiritul si cultura antreprenoriala au cunoscut o dezvoltare uniforma la nivelul industriei in ansamblu. In schimb, piata a incurajat pe alocuri anumite domenii, in timp ce in alte industrii, precum retailul, a existat o “strangulare” a celor doua notiuni, a declarat Dragos Popescu, consultant si co-manager Diagma, in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street, moderata si realizata de Claudiu Vrinceanu (vrinceanu.ro).
“Regulile sunt facute in comert de marile retele de magazine. Acestea nu mai dau loc si micului antreprenor privat”, considera Dragos Popescu (diagma.blogspot.com).
Primul lucru pe care l-a observat in momentul in care a realizat trecerea spre antreprenoriat dupa mai multi ani de corporatie a fost flexibilitatea mai mare si rapiditatea in luarea deciziilor.
“Viteza de reactie si creativitatea reprezinta alte doua plusuri. La capitolul dezavantaje insa, de foarte multe ori un antreprenor prefera sa ia deciziile singur, instinctiv, intuitiv sau dupa <<miros>>. De abia din 2008, odata cu criza financiara, oamenii de genul acesta au revenit la o abordare mai structurata”, afirma Popescu.
De asemenea, co-managerul Diagma a sesizat existenta unei rezistente la schimbare in zona antreprenoriala
Citeste si:
“In momentul in care gaseste o idee care i se pare potrivita, antreprenorul o ia in brate si renunta cu greu la ea. Odata ce a gasit reteta succesului, un antreprenor tine la ea pana aceasta devine desueta”, mai spune Dragos Popescu.
Una dintre recomandarile pe care le-a oferit antreprenorilor romani consta intr-o detasare partiala de business pentru a putea observa ce fac ceilalti jucatori din piata.
“Antreprenorii ar trebui sa faca un pas in spate fara a se decupla de la afacere. De multe ori iesind din rutina operationala ai ocazia sa-ti vina idei noi, sa vezi ce fac altii, sa privesti in jurul tau”, subliniaza consultantul.
Dragos Popescu si-a construit cariera de consultant si trainer pornind de la o solida experienta directa in business.
A ocupat pozitii manageriale de varf, in particular in industria telecom (Sales Manager – Bel Pagette, Customer Service Manager – Vodafone, Operations / Country Manager – Motorola) cu performante recunoscute la nivel international (“The Cheetah” award <Pinnacle Performance Club> in recognition of Sales Achievements).
Citeste si:
A fost si este implicat activ, in calitate de consultant, in proiecte de dezvoltare si optimizare de business, atat in telecomunicatii, dar si in industria grea sau FMCG / logistica / distributie.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: