Spiritul si cultura antreprenoriala au cunoscut o dezvoltare uniforma la nivelul industriei in ansamblu. In schimb, piata a incurajat pe alocuri anumite domenii, in timp ce in alte industrii, precum retailul, a existat o “strangulare” a celor doua notiuni, a declarat Dragos Popescu, consultant si co-manager Diagma, in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street, moderata si realizata de Claudiu Vrinceanu (vrinceanu.ro).

“Regulile sunt facute in comert de marile retele de magazine. Acestea nu mai dau loc si micului antreprenor privat”, considera Dragos Popescu (diagma.blogspot.com).

Primul lucru pe care l-a observat in momentul in care a realizat trecerea spre antreprenoriat dupa mai multi ani de corporatie a fost flexibilitatea mai mare si rapiditatea in luarea deciziilor.

“Viteza de reactie si creativitatea reprezinta alte doua plusuri. La capitolul dezavantaje insa, de foarte multe ori un antreprenor prefera sa ia deciziile singur, instinctiv, intuitiv sau dupa <<miros>>. De abia din 2008, odata cu criza financiara, oamenii de genul acesta au revenit la o abordare mai structurata”, afirma Popescu.

De asemenea, co-managerul Diagma a sesizat existenta unei rezistente la schimbare in zona antreprenoriala

Retail jobs

“In momentul in care gaseste o idee care i se pare potrivita, antreprenorul o ia in brate si renunta cu greu la ea. Odata ce a gasit reteta succesului, un antreprenor tine la ea pana aceasta devine desueta”, mai spune Dragos Popescu.

Una dintre recomandarile pe care le-a oferit antreprenorilor romani consta intr-o detasare partiala de business pentru a putea observa ce fac ceilalti jucatori din piata.

“Antreprenorii ar trebui sa faca un pas in spate fara a se decupla de la afacere. De multe ori iesind din rutina operationala ai ocazia sa-ti vina idei noi, sa vezi ce fac altii, sa privesti in jurul tau”, subliniaza consultantul.

Dragos Popescu si-a construit cariera de consultant si trainer pornind de la o solida experienta directa in business.

Citeste si:
Ce implica optimizarea unui business? Afla la Start-Up Wall-Street
Ce implica optimizarea unui...

A ocupat pozitii manageriale de varf, in particular in industria telecom (Sales Manager – Bel Pagette, Customer Service Manager – Vodafone, Operations / Country Manager – Motorola) cu performante recunoscute la nivel international (“The Cheetah” award <Pinnacle Performance Club> in recognition of Sales Achievements).

A fost si este implicat activ, in calitate de consultant, in proiecte de dezvoltare si optimizare de business, atat in telecomunicatii, dar si in industria grea sau FMCG / logistica / distributie.

Citeste si:
Amenzile de Black Friday continuă: ce firme au fost sancționate de...
Amenzile de Black Friday...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri