Starbucks trebuie sa plateasca 2,76 miliarde de dolari companiei Mondelez International pentru incheierea unei dispute legate de afacerea de vanzare de cafea ambalata a operatorului american de cafenele, potrivit Bloomberg.

Plata de 2,76 miliarde de dolari, decisa in cadrul unei proceduri de arbitraj, este compusa din daune de 2,23 miliarde de dolari si 527 milioane de dolari reprezentand dobanzi si costuri cu avocatii, a anuntat Starbucks. Compania a informat ca dispune de lichiditati si capacitate de imprumut suficiente.

Disputa a inceput in 2010, cand Starbucks a oferit 750 de milioane de dolari pentru a pune capat unui acord cu Mondelez, companie numita la momentul respectiv Kraft Foods, referitor la distributia cafelei sub marca Starbucks catre retailerii de alimente. Kraft a respins propunerea. Potrivit Starbucks, Kraft nu si-a respectat obligatiile fata de brand.

"Platesc mai mult decat ma asteptam", a declarat Nick Setyan, analist la fima americana Wedbush Securities. Analistul anticipa ca Starbucks va fi nevoita sa achite pana la doua miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Mondelez a informat, intr-un comunicat, ca va utiliza banii obtinuti in urma litigiului pentru rascumpararea de actiuni proprii.

Kraft Foods si-a schimbat in 2012 numele in Mondelez International dupa separarea diviziei de alimente, urmand sa se concentreaze pe productia de snacks-uri la nivel global. Divizia de alimente a preluat numele Kraft Foods Group.

Desi Kraft Foods Group a ramas parte in litigiul cu Starbucks, compania trebuie sa transfere catre Mondelez orice suma primita. Rezultatul procedurii de arbitraj nu va influenta rezultatele financiare ale companiei, a anuntat Kraft Foods Group.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri