Autostrazile din Romania vor totaliza in urmatorii sase ani mai putin de 1.000 de kilometri, potrivit unui document din Master Planul de Transport, publicat miercuri, in conditiile in care ministrul Transporturilor, Dan Sova, a anuntat recent ca reteaua va ajunge pana in 2020 la 2.440 kilometri.

Numarul de kilometri de autostrada din Romania se va dubla pana in anul 2020, de la 550 km la 993 km, se arata intr-unul din documentele din Master Plan, publicate miercuri de Ministerul Transporturilor.

In cadrul aceluiasi document, denumit "Raport asupra definirii problemelor", se arata ca, pentru scenariul de referinta 2020, reteaua de autostrazi va creste cu 433 kilometri fata de anul 2011, ajungand la un total de 934 de kilometri.
Romania are in prezent 646 kilometri de autostrada, potrivit datelor comunicate anterior de CNADNR.

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat saptamana trecuta ca reteaua de autostrazi va fi extinsa la 2.440 kilometri in anul 2020, potrivit proiectelor asumate de Executiv.

"M-a anuntat astazi ministrul Sova ca, in sfarsit, Master Planul de transport, lista proiectelor considerate admise pentru Master Planul de transport - e vorba de 530 de proiecte, transport rutier, feroviar, naval, aerian si intermodal - vor fi puse in dezbatere publica si, pe baza acestora, Romania va transmite mai departe catre Comisia Europeana proiectele concrete, dupa dezbatere publica si dupa toate procedurile", a anuntat premierul Victor Ponta, in sedinta de miercuri a Guvernului.

El a aratat ca, astfel, se va cunoaste exact care sunt proiectele prioritare si care vor putea fi finantate din fonduri europene. Consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului este compania americana AECOM, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012.

Ministerul Transporturilor a comunicat ca miercuri au fost finalizate urmatoarele documente din Master Plan: "Identificarea problemelor din sectorul transport" (109 pagini), "Elaborarea modelul national de transport si testarea cu ajutorul acestuia a proiectelor de infrastructura pe toate modurile de transport" (249 pagini), "Ghidul National de analiza cost-beneficiu" (119 pagini) precum si "ghidul de modelare a proiectelor" (193 pagini), alaturi de lista preliminara a proiectelor admise pentru testare.

Acestea vor fi supuse dezbatere pana la 15 mai. Definitivarea celui de-al doilea draft al Master Planului si propunerea pentru aprobare in Guvern are ca termen data de 30 iunie 2014.

Numarul de proiecte de infrastructura de transport care au fost analizate in aceasta perioada pentru a fi propuse pentru testare in Master Planul de Transport este de 530, din care 264 sunt proiecte care pot fi modelate cu ajutorul modelului national de transport.

Proiectele admise pentru testare urmeaza sa fie impartite in doua categorii: modelabile si nemodelabile. Proiectele care au fost declarate modelabile vor fi testate ulterior dupa doua criterii: performanta economica si analiza multicriteriala.

In urma testarii proiectelor cu ajutorul modelului national de transport, acestea urmeaza sa fie declarate sustenabile sau nesustenabile. Proiectele care sunt sustenabile vor sta la baza aprobarii Master-Planului General de Transport.
Dintre proiectele de infrastructura de transport, un procent de 43% il reprezinta cele de transport rutier in timp ce 36% dintre acestea sunt propuse pentru cel feroviar.

"Suntem constienti ca de calitatea acestui document depinde aprobarea accesarii de fonduri structurale in domeniul transportului, iar in acest context, prin dezbaterile publice pe care le vom organiza, dar si prin sugestiile, opiniile si propunerile formulate de toti cei interesati, pot fi aduse imbunatatiri Master Planului General de Transport al Romaniei", mai arata MT.

In vara anului trecut, Mediafax a prezentat un document in care Comisia Europeana atentiona Guvernul ca proiectul Acordului de Parteneriat transmis catre Bruxelles, care va reglementa modul de utilizare a banilor comunitari pentru 2014-2020, este incoerent si fara prioritati clare, solicitand ca documentul sa fie refacut.

Comisia semnala si lipsa unui Master Plan pe Transport, atragandu-se atentia ca Acordul nu va fi luat in discutie decat atunci cand Master Planul va fi finalizat si ca, in plus, exista pericolul ca intregul program operational preconizat pentru marile proiecte sa fie blocat in absenta acestui plan.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri