Valoarea medicamentelor livrate catre pacienti in Romania in trimestrul al doilea a fost de 2,83 miliarde lei, la pret de distributie, in scadere cu 4,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui studiu al Cegedim, intitulat "Pharma&Hospital Report".

"Scaderea din trimestrul 2 s-a datorat in primul rand disfunctionalitatilor generate de procesul de reducere a preturilor, cu toate neajunsurile aferente pentru pacienti, ca si pentru farmacii si distribuitori. Pentru anul 2015 ne mentinem prognoza de scadere cu 2,8% in lei, insa asteptam si alte evolutii din cauza problemelor de disponibilitate si sustenabilitate din sistem", a declarat Petru Craciun, director general Cegedim, potrivit Mediafax.

Medicamentele pe baza de reteta (Rx) din farmacii au atins o valoare de 1,92 miliarde lei, in scadere cu 10,4%. Medicamentele fara prescriptie (OTC) au atins o valoare de 0,53 miliarde lei, in crestere cu 14,5%, iar segmentul de spital a atins 0,37 miliarde lei, in crestere cu 10,5% fata de trimestrul 2 din anul precedent. Comparativ cu evolutiile din ultimele cinci trimestre, in al doilea trimestru al acestui an se remarca o tendinta de scadere atat in unitati (-4,1%) si in zile de tratament (-7,5%), cat si in valoare, in lei (-4,1%) sau in euro (-4,5%).

La nivelul ultimelor sase luni (ianuarie - iunie 2015), valoarea totala a pietei a fost de 6,09 miliarde lei, in crestere cu 3,3% fata de perioada corespunzatoare a anului precedent. Pe segmente, ratele de crestere in lei au fost de -1,9% pentru Rx in farmacii, 21,3% pentru OTC si 11,0% pentru spitale. La nivelul ultimelor 12 luni valoarea totala a pietei a fost de 12,48 miliarde lei, in crestere cu 7,5% fata de perioada corespunzatoare a anului precedent (iulie 2013-iunie 2014). Pe segmente, ratele de crestere in lei au fost de 3,6% pentru Rx in farmacii, 20,8% pentru OTC si 13,1% pentru spitale.

In ceea ce priveste evolutia principalelor grupe terapeutice, in ultimele 12 luni se remarca majorari in volum peste media pietei in cazul medicamentelor pentru sistemul respirator (16,0%), pentru sange si organe hematopoietice (10,8%), pentru anti-neoplazice si imunomodulatoare (9,4%), pentru sistemul digestiv si metabolism (9,1%). Din punctul de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni, componenta principalelor 10 corporatii ramane neschimbata. Astfel, pe primul loc se claseaza Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 859,7 milioane lei, urmata de Hoffmann La Roche cu vanzari de 761,7 milioane lei si Novartis (inclusiv Sandoz) cu 700,1 milioane lei.

Topul este completat de Servier (inclusiv Egis) cu 681,6 milioane lei, Pfizer (592,9 milioane lei), GlaxoSmithKline (549,0 milioane lei), Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 540,0 milioane lei, AstraZeneca (512,3 milioane lei), Merck & Co (387,6 milioane lei) si Krka (378,7 milioane lei).
De asemenea, in volume, componenta principalelor 10 corporatii pentru ultimele 12 luni nu se modifica in comparatie cu trimestrul anterior, pe primul loc fiind Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 61,4 milioane unitati, urmata de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu vanzari de 48,6 milioane unitati si Servier (inclusiv Egis) cu 31,9 milioane unitati.

Topul primilor 10 jucatori este completat de Alvogen (inclusiv Labormed) cu 30,1 milioane unitati, Antibiotice (30 milioane unitati), GlaxoSmithKline (26,9 milioane unitati), Novartis (inclusiv Sandoz) cu 26,3 milioane unitati, Krka (23,3 milioane unitati), Biofarm (20,3 milioane unitati) si Gedeon Richter (19,8 milioane unitati).

Sursa foto: Pills/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri