ANAF va invita contribuabilii la intalniri de clarificare inaintea de a adopta orice decizie de respingere a solicitarii sau anularii inregistrarii in scopuri de TVA, astfel incat acestia sa-si poata exprima punctul de vedere. In plus, ANAF a renuntat sa mai ceara in anumite situatii redepunerea declaratiei 088, prin care este evaluata intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA.

"In cadrul acestor intalniri, contribuabilii au dreptul sa clarifice sau sa isi exprime propriul punct de vedere. De asemenea, schimbarea unui asociat, al administratorului sau a sediului social nu mai constituie motiv pentru re-depunerea Declaratiei 088", potrivit unui anunt al ANAF.

Modificarea procedurii de anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor care prezinta risc fiscal, conform analizei specifice efectuate, este realizata in urma consultarilor realizate cu mediul de afaceri. Indicatorii de risc utilizati pentru selectia automata a persoanelor impozabile supuse procedurii se stabilesc in scopul prevenirii si limitarii utilizarii abuzive sau frauduloase a inregistrarii in scopuri de TVA, noteaza ANAF.

Declaratia 088 este o declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA.

ANAF a publicat in luna iulie in Monitorul Oficial ordinul nr. 2048 privind modificarea modelului si continutul formularului 088 - ”Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA”.

Citeste si:
Declaratia 088 incalca in continuare jursiprudenta CEJ - consultant
Cornel Grama: Declaratia 088...

In urma criticilor venite din partea mediului privat cu referire la volumul mare de informatii solicitat si a unei tentative esuate de schimbare a formularului, ANAF a adus simplificari semnificative la Declaratia 088. Astfel a fost redus numarul de intrebari si a fost eliminata obligatia de a anexa sapte tipuri de documente: actul privind sediul social, actul privind sediul secundar, actul privind domiciliul fiscal, contractul de munca, adeverinta de venit, extrasul de cont si diploma de studii.

Sursa foto: Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
ANAF anunta eliminarea Declaratiei 088 de la 1 februarie