Claudiu Necsulescu, proprietar Jidvei: Legea produselor romanesti este un instrument electoral

Omul de afaceri constantean Claudiu Necsulescu, producatorul vinurilor Jidvei, o afacere de 29 mil. euro la nivelul anului trecut, sustine ca legea 321 (legea produselor romanesti) reprezinta doar un instrument electoral, fata a fi ”demersul corect pentru a stimula consumul de produse locale”.

”Nu cred ca aceasta lege va avea un impact major asupra grupului Jidvei in relatia cu marile retele. Consider ca legea 321 este un instrument electoral, nefiind demersul corect pentru a stimula consumul de produse romanesti. O politica sanatoasa in aceasta directie ar fi consolidarea directiilor de inspectii pe toate filierele, lucru care ar genera o incredere mai mare a consumatorului in produsele autohtone”, a declarat pentru wall-street.ro Claudiu Necsulescu.

Totodata, omul de afaceri subliniaza necesitatea consolidarii grupurilor de producatori, pentru a avea ”forta” in negocierile cu retelele de retail.

”Nu cred ca exista reglementare sanatoasa care sa se interpuna intre doi agenti economici. Economia de piata are o regula fundamentala gestionata de raportul intre cerere si oferta”, puncteaza Necsulescu.

Jidvei

Citeste si:
Forța de muncă în agricultură: luptă neloială cu constructorii...
Forța de muncă în...

In ceea ce priveste potentialul suport al autoritatilor pentru sustinerea producatorilor locali, proprietarul Jidvei crede ca ceea ce lipseste cel mai mult sectorului economic, in general, este predictibilitatea, mai ales in domeniul fiscal. Un alt aspect important, cu precadere in agricultura, este nevoia simplificarii in ceea ce priveste evidentierea muncii sezoniere si identificarea unor mecanisme care sa permita utilizarea asistatilor sociali in campanii agricole.

Jidvei este cel mai mare producator de vin din Romania, cu 2.500 de hectare de vie si crame situate la Jidvei, Blaj si Balcaciu. Compania a avut anul trecut afaceri circa 29 mil. euro. Producatorul din Alba exporta pe 14 piete, cele mai importante fiind Italia, Spania, SUA si Japonia. Cu toate acestea, ponderea exporturilor este de doar 6% din business, producatorul concentrandu-se pe piata interna.

Industria locala a vinului imbuteliat este estimata la 250-300 de milioane de euro. Vorbim insa de un grad de fragmentare foarte ridicat, in contextul in care exista circa 100 de jucatori locali. Cei mai mari producatori sunt, pe langa Jidvei, Murfatlar, Vincon si Cotnari.

Citeste si:
Jidvei: măsurile de izolare au dus la o scădere a consumului de vin
Jidvei: măsurile de izolare...
Sursa foto: AgerpresFoto
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri