Ionut Mosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a declarat la finalul audierii din Comisia de transporturi a Senatului, cu privire la problemele pe care le are compania Tarom, ca in primavara viitoare se va face o restructurare a societatii de stat care, "chiar daca va fi dureroasa, va trebui asumata de urmatorul Guvern". Ionut Mosteanu a precizat ca este necesar ca managementului viitor al Tarom sa i se acorde "anumite exceptari'' pentru a interveni rapid cand este cazul si pentru a se putea lupta cu competitorii de pe piata.

Oficialul a prezentat, in fata parlamentarilor, pasii care urmeaza pentru redresarea companiei de stat, aflata intr-o situatie grava, in conditiile in care 2016 este al noualea an la rand de pierderi. Astfel, in curand va fi semnat contractul pentru consultanta, iar in primavara anului viitor va fi gata un raport al unui consultant international, care va face recomandari de pozitionare pe piata pentru Tarom. In functie de decizia care se va lua pe baza raportului, urmeaza sa se stabileasca si structura flotei, conform News.ro.

"Inainte sa bagam banii romanilor intr-o flota noua, trebuie sa restructuram compania. Urmatorul pas dupa raportul consultantului va fi o restructurare a companiei, care, chiar daca va fi dureroasa, va trebui neaparat asumata de urmatorul Guvern, de urmatorul Parlament”, a afirmat Mosteanu.

Compania Tarom are acum o flota de 22 de avioane formata din trei marci diferite, Airbus, ATR si Boeing, cu o medie de varsta de peste 15 ani, situatie care mareste semnificativ costurile de intretinere si operare.

Secretarul de stat a avertizat ca decizia privind restructurarea Tarom trebuie luata rapid, in conditiile cresterii concurentei pe piata si a existentei unor "competitori extrem de agili, rapizi si cu putere financiaraT.

"Ca sa-i dam o sansa acestei companii, va trebui imediat, de anul viitor, sa-i oferim managementului de atunci posibilitatea sa intervina foarte rapid, sa ia decizii foarte rapide sa nu mai fie constrans de anumite criterii foarte fixe (...) si cand vom propune bugetul pe anul viitor vom cere si niste exceptari in anumite puncte, astfel incat sa ii dam companiei aceasta flexibilitate si agilitate de care are nevoie pentru a se lupta in aceasta piata super concurentiala”, a mai spus Mosteanu.

Tarom a pierdut rapid cota de piata in fata competitorilor, in special a companiilor low-cost, in ultimii ani. Operatorul aerian low-cost Blue Air, cu 1,42 milioane de pasageri transportati in primul semestru, a depasit Tarom din punctul de vedere al flotei in acest an, ajungand la 26 de avioane.

Tarom a transportat, in 2015, 2,39 milioane de pasageri. Cea mai mare companie aeriana de pe piata romaneasca, dupa numarul de pasageri transportati, este Wizz Air, cu 2,42 milioane de pasageri in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu peste 10% fata de perioada echivalenta din 2015.

Sursa foto: agerpresfoto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri