Catrinel Bora are 30 de ani si inainte de a se alatura echipei AQUA Carpatica a lucrat in industria de beauty pentru branduri precum Bourjois si OPI. Din noua pozitie are in fata o provocare importanta pentru un brand manager: cum sa cucereasca piete precum Japonia sau China, unde industria apelor minerale este suprasaturata, iar consumul per capita este cu mult inferior celui din Romania.

„Sunt un proaspat membru al Ligii Marketerilor cu varsta de 30 de ani”. Astfel se defineste Catrinel Bora, care ocupa in prezent pozitia de international brand manager al AQUA Carpatica.

„Facand parte din generatia Millenials – o generatie ce este in plin proces de reconfigurare radicala a comportamentului de consum indiferent de industrie – venim din spate cu multa determinare si dorinta de a oferi o abordare diferita la nivel de strategii de comunicare. Crescand intr-un mediu foarte dinamic cu un set de prioritati si asteptari diferite de cele ale generatiei precedente, avem in sange un spirit de competitie ridicat ce completeaza ingeniozitatea si intuitia... coordonate ce ne descriu extrem de activi fie ca vorbim de mediul local sau international”, spune Catrinel Bora.

Primul sau contact cu zona de brand management a fost in industria de beauty, in cadrul unuia dintre cei mai mari distribuitori locali de parfumerie selectiva si make-up. A intrat pe o pozitie de junior brand manager pentru brandul de make-up Bourjois, care facea parte la vremea respectiva din grupul Chanel.

„Perioada de juniorat a reprezentat o adevarata scoala pentru mine mai ales ca vorbeam de o companie locala unde exista un grad ridicat de flexibilitate si o viteza de reactie mai mare la nivel de adaptare a planului de marketing spre deosebire de o corporatie unde flow-ul informational si procedural este foarte bine delimitat si presupune un timeframe mai mare. In plus, aceasta experienta m-a ajutat sa am o expunere de 360 grade asupra brand-ului, respectiv o intelegere in profunzime a modalitatii de functionare – exceptand partea de strategie de marketing, vorbim si de aspectele comerciale (structura de pret, conditii comerciale, simulari de profitabilitate)”, mai spune Bora.

Inainte de a fi cooptata in echipa de export marketing a AQUA Carpatica a ocupat pozitiile de brand manager si group brand manager color cosmetics Romania si Bulgaria in cadrul Coty.

Catrinel Bora

„Practic mi-am continuat periplul in industria de beauty – o zona in care multe femei isi doresc sa faca parte si unde practic <<te joci>> zilnic cu tendinte, nuante dar evident si cu partea de cote de piata si margini de profit. Fiind o mare pasionata a zonei de fashion si beauty nu am simtit presiunea orelor de munca in perioadele aglomerate si am perceput totul ca pe o joaca, dar cu un mare simt al responsabilitatii pentru deciziile luate. Odata intrat in industria de beauty este extrem de greu sa renunti la ea, avand nevoie de multa determinare pentru a trece catre alte industrii, precum beverages”, explica Bora.

In Japonia sunt cele mai multe lansari de bauturi din lume – undeva intre 300 si 1.000 anual

Echipa din care face parte este impartita pe trei zone: SUA, Europa si Asia-Pacific. Din pozitia de international brand manager pentru Asia si Australia, Catrinel Bora discuta cu partenerii locali obiectivele si stabileste strategia de comunicare specifica fiecarei piete. Provocarea este cu atat mai mare cu cat pietele din Asia si Australia sunt „zone fierbinti” pentru multi jucatori din aceasta industrie din perspectiva dimensiunii populatiei, dezvoltarii economice (China ocupa locul 2 si Japonia locul 3 dupa SUA) si a potentialului de crestere.

„Din pacate sau din fericire... pe cat de atractive, pe atat de dificil de cucerit sunt – competitia este acerba, gradul de fidelitate al consumatorului nu este ridicat (in Japonia sunt cele mai multe lansari de bauturi din lume – undeva intre 300 si 1.000 anual), consumul de apa imbuteliata per capita este destul de redus (China – 27 litri, Japonia – 28 litri) in comparatie cu Romania (82 litri) care oricum se afla sub media europeana (110 litri), iar ponderea importurilor de apa imbuteliata este mica in comparatie cu productia locala, conform EFBW (European Federation of Bottled Water). In ciuda competitiei intense, AQUA Carpatica isi mentine pozitionarea premium atat la nivel de distributie, cat si la nivel de pozitionare de pret (cu un pret de raft recomandat peste Evian) – compozitia echilibrata a mineralelor recomandandu-ne ca fiind unul din brand-urile de top de apa minerala”, mai spune Catrinel Bora.

Brandul AQUA Carpatica a ajuns pe rafturile din Asia si Australia incepand cu anul 2015 prin intermediul distribuitorilor locali sau direct al retailerilor.

„Ca in cazul oricarui brand care devine international au existat perioade de prospectare, negocieri, testare si prezentare a beneficiilor AQUA Carpatica, dar nu in ultimul rand si de promovare a Romaniei cu ai sai Munti Carpati si ultima padure virgina din Europa”, puncteaza Bora.

Aqua Carpatica

Pentru anul viitor compania va continua expansiunea atat la nivel de distributie numerica pe pietele unde AQUA Carpatica este deja listata, dar si la nivel de listare pe noi piete din Asia-Pacific si Europa.

„Zona asiatica este guvernata de lanturi de magazine de tip convenience, iar distributia numerica joaca un rol important in obiectivele noastre de brand (exista piete unde doar doua lanturi de retaileri totalizeaza undeva la 31.000 de puncte de vanzare)”, afirma Catrinel Bora.

Brandul AQUA Carpatica a fost lansat pe piata in anul 2011. Carpathian Springs, firma care imbuteliaza apa minerala AQUA Carpatica, a avut venituri totale de 101,7 milioane lei in 2015, potrivit datelor Ministerului Finantelor.

Principalele piete de desfacere ale exporturilor romanesti de apa minerala sunt Republica Moldova (doua milioane euro), SUA (0,4 mil. euro), Marea Britanie (0,32 mil. euro), Canada (0,25 mil. euro), Ungaria (0,16 mil. euro). Aproximativ 78% din exporturile romanesti de apa merg spre aceste piete, dintre care 45% revin Republicii Moldova. Principalii exportatori sunt Romaqua, Rio Bucovina, Coca Cola HBC, European Drinks si Perla Harghitei. Ca valoare, anul trecut exporturile au atins 3,9 milioane euro, respectiv 19,2 milioane litri, o scadere de 39%. Spre comparatie, in 2014, valoarea exporturilor atinsese 6,5 mil. euro, potrivit datelor Eurostat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri