Pe aeroportul din Otopeni nu a fost realizata nicio investitie in perioada 2013-2015, unii angajati au primit zeci de mii de lei intr-un an, dar au lucrat mai putin de doua ore, iar instruirea profesionala s-a realizat in locatii precum Kuala Lumpur, Tokyo sau Las Vegas, potrivit unui raport finalizat in octombrie anul trecut, care ar fi ajuns la ministrul Tranporturilor de la acea vreme, Felix Stroe, dar nu a fost facut public, noteza Digi24.

Investitiile slabe in infrastructura

Raportul a fost intocmit de Corpul de control al primului-ministru in perioada ianuarie 2013-octombrie 2017, a fost finalizat in aceeasi luna a anului trecut si prezentat ministrului Felix Stroe.

In perioada 2013-2015 nu a fost realizata nicio investitie in infrastructura aeroportuara desi pentru fiecare an din aceasta perioada au fost prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli sume cuprinse intre 201,5 milioane de lei si 267,9 milioane de lei.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a realizat doar un procent de 0,03%, respectiv 0,16% din investitiile in infrastructura aeroportuara in perioada 2016-august 2017.

Nereguli constatate la pistele de aterizare/decolare

Pista 1 nu asigura conditii eficiente de aterizare/decolare, desi la aceasta pista s-a intervenit cu utilaje aproape in fiecare zi, uneori chiar si 14 ore. Pista 2 este operationala pe o lungime de doar 2.237 m din 3.500 m. Pe timp de noapte nu se poate opera fara lumini specifice, fapt pentru care pilotii considera periculoasa utilizarea ei, se arata in rapotul citat.

Balizajul luminos nu este echipat corespunzator pentru conditiile de vizibilitate redusa.

Nereguli in remunerarea si numirea sefilor

Radu Liviu a incasat intre iulie 2013 si iunie 2014 bani atat pentru functia de director general, cat si pentru cea de membru in Consiliul de Administratie (CA). Suma incasata peste limita legala a fost de 396.561 de lei.

Sorin Stoicescu a fost numit in CA desi nu a fost selectat de un expert independent.

Angajati doar cu numele

Cristina Elena Neamtu a fost prezenta la locul de munca mai putin de doua ori in 9 luni, dar a incasat 43.003 lei. Mihai Petrescu a incasat intr-un an 130.378 de lei, dar au existat zile in care nu a fost prezent la serviciu. Mihai Comanescu a incasat 127.879 lei, dar au existat zile in care nu a fost prezent la serviciu.

Camelia Metler a fost prezenta la munca doar 112 minute intr-un an si sase luni, dar a incasat in aceasta perioada 70.894 de lei.

Instruire profesionala in Las Vegas, Kuala Lumpur sau Tokyo

In perioada septembrie 2015 - septembrie 2016 au fost derulate 27 de programe de formare profesionala prin societatea OK Service Corporation, cat in ultimii aproape 6 ani la un loc.

Taxele de instruire au reprezentat, in medie, doar 23% din costul total, restul fiind cazarea si trasportul. Locatiile cursurilor au fost Nisa, Las Vegas, Sydney, Auckland, Wellington, Kuala Lumpur, Bangkok, Tokyo si Lausanne.

Procesul de selectie a persoanelor care au participat la cursuri a fost aleatoriu, nefiind identificate criterii concrete de selectie, se arata in raportul mentionat de Digi24.

Posibile conflicte de interese ale functionarilor din MT si CNAB

Ion Trocaru, seful corpului de control din Ministerul Transporturilor (MT) a fost timp de 3 luni si membru in comitetul asocierii in participatiune dintre CNAB si Millenium Pro Design, calitate din care a obtinut 18.004 lei. Daniela Berinde, functionar public si sef de cabinet, a fost timp de un an in consiliile de supraveghere a asocierilor CNAB cu Dnata Catering si Millenium Pro Design, incasand 128.745 lei.

Liviu Radu si-a semnat din calitatea de director general al CNAB numirea in consiliile de supraveghere a celor doua asocieri pentru o perioada de 8 luni, incasand 86.554 de lei. Sorinel Ciobanu si-a semnat din calitatea de director general al CNAB numirea in consiliile de supraveghere a celor doua asocieri, pentru o perioada de un an si 11 luni, incasand 170.430 de lei.

Profitul CNAB a crescut anual, ajung, anul trecut, la 389,7 mil. lei. In 2016 a fost de 234,53 mil. lei, in 2015 de 178,78 mil. lei, in 2014 de 98,78 mil. lei, iar in 2013 - 69,01 mil. lei, potrivit Ministerului Finantelor Publice.

Numarul de pasageri pe aeroporturile Otopeni si Baneasa a crescut, de asemenea, in ultimii ani. In 2017, aeroporturile au fost tranzitate de 12,84 milioane, in 2016 - 10,99 milioane, in 2015 - 9,28 milioane, in 2014 - 8,32 milioane, iar in 2013 - 7,64 milioane.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri