Intr-o fabrica mica din cartierul Crangasi, doi antreprenori au investit cateva mii de euro ca sa simta din nou gustul berii pe care o beau in fata blocului si energia cartierelor bucurestene in care au copilarit. Au ales sa puna etichete cu numele cartierelor Capitalei si sa isi vanda produsele in barurile si cafenele din Centrul Vechi si de pe Calea Victoriei. Acum lucreaza la brandul Bere Bucuresti si vor sa duca sticlele de bere cu etichete ca Rahova si Pantelimon in mijlocul comunitatilor de romani.

Bere Bucuresti a fost lansata in luna martie 2018 de catre Radu Dura si Doru Rusanescu, care au lucrat in zona comerciala din mai multe companii multinationale, iar acum activeaza in vanzari si marketing.

Radu Dura a lucrat in cadrul Coca Cola si a fost manager de vanzari la Red Bull. Doru Rusanescu este director de vanzari si marketing la Electric Castle din august 2017 si a lucrat, anterior, la Phllips si Coca Cola. Rusanescu a fondat URBN Supply Co. si French Bakery.

Ideea businessului a venit de la un prieten vechi care povestea nostalgic ca "nu mai gasesti berea de altadata pe care o beai vara in fata blocului: usoara, proaspata, gustoasa, care sa te racoreasca". „Atunci ne-a venit in minte gustul de bere din adolescenta si energia cartierelor in care am copilarit”, povesteste Rusanescu.

Pentru ca tot mai multi turisti straini care vin in Capitala cer o bere locala, produsa in Bucuresti, Radu si Doru au decis sa inceapa o afacere in acest domeniu, o afacere pe care ei o numesc „hobby”. „Berea artizanala nepasteurizata devine tot mai cunoscuta si apreciata. Berea Bucuresti este mai mult un hobby si nu neaparat o afacere. Si mai ales un manifest de respect si mandrie pentru orasul in care ne-am nascut”, spune cofondatorul.

Ca la orice inceput de drum, fiecare contribuie cum poate la afacerea pe care vor sa o extinda oriunde in lume unde exista o comunitate semnificativa de romani: „Impartirea responsabilitatilor e una clasica de antreprenoriat la inceput: fiecare se ocupa cu orice”.

In amintirea fabricii de bere Rahova

Berea Bucuresti este produsa intr-o mica fabrica din cartierul Crangasi, chiar pe strada unde
Radu se juca cu tevi cu cornete cand era mic, in fostul sector 8, pe Calea Grivitei, langa Podul Grand.

Berile inca nu au etichete cu Crangasi, Militari sau Cotroceni, numele cartierelor in care Radu a trait, dar Pantelimon, Rahova, Dristor si Drumul Taberei se pot gasi in barurile si cafenelele de pe Calea Victoriei si Centrul Vechi.

Pana acum a fost lansata o bere usoara de tip lager sub umbrela celor doua cartiere Rahova si Pantelimon, in amintirea fostei beri Rahova, iar etichetele Drumul Taberei si Dristor sunt puse pe
o bere de tip ale nefiltrata.

Bere Bucuresti se poate comanda online de pe berero.ro, iar de pe propriul site se pot comanda insa tricouri, sepci si hanorace cu logo-urile cartierelor din Bucuresti.

Planul fabricii este de a trece 10 cartiere pe etichetele celor 5 tipuri de bere care urmeaza sa fie fabricate, iar diferenta o va face culoarea capacului.

Bere si energizante

Doru Rusanescu si Radu Dura au mai pornit o initiativa antreprenoriala in segmentul de bauturi energizante: Rasta Monsta. Din aceasta experienta si-au dat seama ca este dificila vizibilitatea la raft pentru producatorii mici in comparatie cu marile companii, asa ca inca nu se regasesc pe rafturile supermarket-urilor si nici nu isi propun.

Investitia celor doi antreprenori s-a ridicat la 70.000 de euro si a inclus productia initiala, marketingul si structura de distributie pentru Bere Bucuresti si Rasta Monsta Energy si estimeaza ca vor acoperi costurile in cel putin cinci ani.

„Suntem rabdatori sa contruim un brand. Nu avem o presiune asa mare pe cifrele de profitabilitate”, spune Radu, adaugand ca vor sa faca acelasi lucru atat cu Bere Bucuresti, cat si cu Rasta Monsta.

Sursa foto: Berea Bucuresti

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri