Alina Iancu organizeaza salonul de vinuri si turism viticol Revino din 2016 si detine si o baza de date bilingva cu informatii despre cramele din Romania, crameromania.ro. Astfel, cu o experienta vasta in piata romaneasca de vinuri, organizatoarea Revino estimeaza ca retailul este canalul predominant in aceasta zona, urmat de HoReCa.

„Cu siguranta supermarketurile raman predominante, urmate de restaurante, hoteluri si magazine specializate. Cat despre comertul online, in aceasta zona castigul este doar pe anumite perioade ale anului, nu e constant, din ce stiu, intre 5%-7% vin vanzari provin din online. Eu nu il vad ca business, poate ocazional sa vinzi anumite stocuri, ca o completare a unui magazin offline”, explica Alina Iancu.

Alina Iancu a vorbit in cadrul Profesionistii in Retail si despre salonul Revino, ajuns la cea de-a treia editie deja. Pornit dintr-o pasiune a antreprenoarei pentru vin si crame, dar si dintr-o lipsa a unor evenimente de specialitate care sa promoveze vinurile locale, Revino a ajuns la 35 de expozanti, crame mici si mijlocii din Romania.

„Am inceput intai sa iubesc vinul, sa vizitez crame, apoi sa dezvolt proiecte online care sa le promoveze si am ajuns astfel sa organizez Revino. Am inceput cu 19 expozanti, insa de-a lungul celor trei ani, am inregistrat o crestere de 20% a numarului de vizitatori. Revino este organizat in luna mai si, pe langa faptul ca da ocazia publicului sa interactioneze cu cramele expozante, apar foarte multe noutati din recolta anterioara. Este un eveniment de lansare si de awarness pe piata locala”, spune Alina.

Ce program de functionare au...
Citeste si: Cora: cate magazine sunt in tara si care este programul

Pentru a afla insighturile editiei Revino de weekendul trecut, comportamentul de consum al romanilor pe piata de vinuri, dar si evolutia acesteia si cum ajuta turismul viticol cramele romanesti, urmariti integral Profesionistii in Retail.