Ai o firma si nu ai auzit, pana acum, de procesele de due diligence si instrumentele Know Your Customer? Respectivele procese si instrumente, cunoscute indeosebi de expertii in domeniul financiar, te vor ajuta, mai devreme sau mai tarziu, sa nu dai gres in afaceri.

Tocmai de aceea este important sa stii ce sunt procesele si instrumentele in cauza si, de asemenea, la ce se folosesc.

Informatii esentiale despre due diligence

Due diligence reprezinta, simplu spus, un proces de verificare a unei afaceri, din patru perspective: legala, financiara, comerciala si operationala. Un proces de due diligence trebuie efectuat obligatoriu daca iti doresti sa cumperi un business, sa-ti vinzi afacerea, sa inchei un acord cu un furnizor nou ori sa intri intr-un parteneriat. Printr-un proces de due diligence nu faci altceva decat sa evaluezi beneficiile si riscurile unei asocieri de business cu o firma. Cu alte cuvinte, un proces de due diligence iti pazeste afacerea de riscuri periculoase.

Un astfel de proces iti raspunde la multe intrebari despre un posibil partener de afaceri: „Compania cu care vreau sa inchei o colaborare isi plateste taxele si impozitele?”, „Are datorii?”, „Compania este implicata in procese cu angajati, furnizori sau alti colaboratori?”, „Compania incaseaza mai multi bani decat platile pe care le efectueaza?” si „Cum au evoluat veniturile si profiturile companiei in ultimii ani?”.

Ca sa te asiguri ca actiunile unui potential partener de afaceri nu o sa afecteze sanatatea businessului firmei tale, cel mai bine ar fi sa apelezi la o companie specializata in verificarea altor firme. Cum gasesti o asemenea companie? Foarte simplu: foloseste un motor de motor si scrie „verifica aici CUI-ul unei firme”. Apoi, nu-ti mai ramane decat sa contactezi mai multe companii care verifica alte firme si sa faci o alegere.

Know Your Customer te ajuta sa stii cu cine faci afaceri

Asemenea procesului de due diligence, instrumentele Know Your Customer (KYC) te ajuta sa-ti cunosti mai bine clientii si partenerii de afaceri. Instrumentele KYC au aparut, initial, in sectorul financiar, cu scopul de a combate frauda si fenomenul de spalare de bani. Banala copie dupa cartea de identitate reprezinta, in sectorul bancar, un instrument KYC utilizat frecvent pentru verificarea clientilor.

Cand este vorba despre o companie, instrumentele KYC te ajuta sa evaluezi, printre altele, evolutia vanzarilor, gradul de indatorare, existenta unor litigii comerciale si cat de profitabil este un business.

In concluzie, iti recomandam ca, daca ai o afacere, sa te folosesti cu incredere de procesele de due diligence si de instrumentele KYC. Astfel, businessul tau nu va avea de suferit din cauza parteneriatelor de business in pe care le inchei.

Sursa foto: Pixabay.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri