Mall-ul face legea in fashion. Pe strazi, romanii mai bine cumpara shaorma decat haine

Comertul stradal de articole vestimentare este subdezvoltat in Romania, afinitatea romanilor fata de mall-uri, precum si numarul redus de spatii comerciale care sa corespunda cerintelor avute de retailerii de fashion fiind principalele motive care determina acest trend, a declarat Alina Bistreanu, country manager LPP Romania, in cadrul conferintei Fashion ROute.

"Trebuie sa recunoastem ca in Romania comertul stradal este subdezvoltat din cauza ca nu exista suficiente spatii comerciale care sa corespunda tehnic cerintelor. Multe spatii din zone bune se afla in cladiri istorice, care permit foarte putine modificari, iar pentru a primi o autorizatie de functionare poti astepta chiar si un an de zile. Romanii sunt mari consumatori de mall-uri, merg sa isi intalneasca prietenii, merg la cinema si au facilitati care sa le satisfaca nevoile de confort", mentioneaza Alina Bistreanu.

Retail-ul stradal s-a adaptat in ultimii ani si la cerintelor clientilor, astfel ca principalele magazine care au supravietuit au fost cele care comercializeaza alte produse decat cele de fashion si din zone cu trafic intens.

"Sunt multi factori care stau in calea retailului stradal, chiar si anotimpurile cu temperaturi extreme fiind un motiv. De asemenea, anii trecuti, dupa incidentul de la Colectiv, problema bulinelor rosii si a autorizatiilor ISU nu au ajutat deloc retailul stradal. Zonele care au supravietuit sunt cele din imediata apropiere a statiilor de metrou, unde s-au dezvoltat mai degraba retailerii din zona de food decat cei de fashion", spune Simina Niculita, head of retail Colliers Romania.

LPP Romania nu exclude deschiderea unor spatii comerciale stradale pe plan local, insa prioritatile retailerului polonez de imbracaminte raman dezvoltarea unui nou centru logistic, precum si implementarea tehnologiei de Radio-Frequency Identification (RFID).

Citeste si:
Care va fi programul mall-urilor pentru Paște 2021
Care va fi programul...

"Este un an destul de aglomerat, iar unul dintre proiectele imortante la care lucram acum este implementarea tehnologiei RFID, mai intai in magazinele Reserved. RFID ne va ajuta sa imbunatatim procesele operationale din magazine; de exemplu, intr-un spatiu de 2.000 mp putem avea chiar si 60.000 de produse, fiind o adevarata provocare sa gasesti ceva foarte specific. RFID ne va permite printr-o simpla scanare sa stim daca produsul exista in magazin si unde se afla", mentioneaza Alina Bistreanu.

LPP are in plan si dezvoltarea unui centru logistic pana in 2019, posibil in Romania, care sa reduca timpul de livrare catre clienti, in conditiile in care, in prezent, compania are nevoie de doua – pana la sase zile pentru a face livrari din Polonia catre celelalte piete.

De asemenea, LPP nu a renuntat la ideea de a produce si in Romania, mai ales ca tinta grupului este de a produce cat mai mult in Europa.

Citeste si:
De la showroom la online: strategia afacerii de familie Alina...
De la showroom la online:...

"Cea mai mare parte a produselor se fabrica in Asia, in jur de 12% sunt produse in Europa. Ca sa poti tine pasul cu tendintele clientului, trebuie sa poti duce produsele la raft in cel mai scurt timp. Noi aducem produse noi la raft in fiecare saptamana. Romania este una dintre tintele noastre, suntem o tara cu traditie in industria de textile, este dificil sa gasesti producatori care sa poata livra volumele pe care le solicitam noi. Ne dorim parteneriate pe termen lung si intampinam o reala provocare legata de resursa umana, stim cu totii cat de grava este aceasta problema si cat de mult afecteaza si acest domeniu", a mai spus Alina Bistreanu.

Fashion ROute este evenimentul wall-street.ro dedicat industriei locale de confectii si retailului de fashion. Anul acesta, evenimentul este organizat in parteneriat cu LPP si answear.ro, fiind totodata sustinut de Vivo!, Avon si MKOR Consulting.

Foto: Mircea Dragos

Citeste si:
Mai vor românii să plece în străinătate la muncă?
Mai vor românii să plece în...
Sursa foto: Mircea Dragos Photography
Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Sișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-sef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri