In ultimii ani, piata de fashion din Romania a evoluat semnificativ, insa cei care au profitat cel mai mult de aceasta crestere au fost brandurile internationale. Estimata sa ajunga la o valoare de 4,14 miliarde euro in acest an, in crestere cu aproximativ 18% fata de 2017, piata de fashion retail este disputata de marile branduri internationale care vand de sute de milioane de euro pe plan local.

H&M

Liderul retailului de fashion din Romania, Hennes&Mauritz (H&M) a vandut anul trecut articole de imbracaminte in valoare de peste 180,9 milioane euro (826,5 milioane lei). Afacerile retailerului suedez sunt in crestere fata de 2016, cand a bifat o cifra de afaceri de aproape 169 milioane euro (760 milioane lei), in crestere cu 12% fata de 2015.

2017 a insemnat insa pentru suedezii de la H&M o dublare a profitului, ajungand la 6 milioane euro (27 milioane lei). In 2016, H&M incasa un profit net asemanator cu cel obtinut in anul precedent, de peste 3 milioane euro (14 milioane lei), in scadere cu aproximativ 2,2 milioane euro fata de 2014. Ca numarul de angajati, retailerul de fashion a scazut de la 1226 de angajati din 2016 la 1.122 in 2017.

Inditex

Retailerul spaniol Inditex, care detine pe plan local sapte branduri, cel mai recunoscut fiind Zara, a bifat afaceri de peste 174 milioane euro (795,9 milioane lei) anul trecut, in crestere fata de anul anterior, de la 152 milioane euro (686 milioane lei).

Anul trecut, profitul retailerului spaniol a fost de 28,4 milioane euro (128 milioane lei), de asemenea in crestere fata de 2016, cand a incasat 26 milioane euro (118 milioane lei). Tot in 2017, Zara Bucuresti SRL a avut 964 de angajati, in usoara crestere de la 908 din anul anterior.

C&A

Retailerul olandez C&A a obtinut anul trecut in Romania o cifra de afaceri de 96,8 milioane euro (441 milioane lei) si un profit net de 9,8 milioane euro (44,7 milioane lei).

In comparatie cu 2016, afacerile comerciantului olandez au crescut, de la 83 milioane euro (375 milioane lei) cifra de afaceri si un profit net de aproape 5 milioane euro (22 milioane lei). In ceea ce priveste numarul de angajati, C&A a ajuns la 270 de angajati, in usoara scadere fata de 2016, cand 299 de persoane lucrau in cadrul C&A.

LPP Romania

Retailerul polonez LPP, care detine brandurile Reserved, Mohito, Cropp, House si Sinsay, a vandut anul trecut in Romania articole de imbracaminte, incaltaminte si accesorii in valoare de 42 milioane euro (192 milioane ei). Fata de anul anterior, LPP si-a crescut considerabil atat cifra de afaceri, de la 25 de milioane euro (113 milioane lei), cat si profitul.

Daca in 2016 LPP Romania obtinea un profit net de pana intr-un milion euro (4,1 milioane lei), anul trecut retailerul polonez a bifat 2 milioane euro (9,4 milioane lei). Ca numar de angajati, LPP Romania a ajuns la 416 persoane, de la 320 de angajati din 2016.

Koton

Pentru retailerul turc, 2017 a inseamnat un nou an de pierderi. De la afaceri de peste 21 milioane euro in 2016, Koton a vandut anul trecut articole de imbracaminte in valoare de 19,8 milioane euro (90 milioane lei).

In ceea ce priveste profitul, turcii de la Koton au iesit pe pierdere si in 2017, cu 4,9 milioane euro (22,4 milioane lei). Anterior, in 2016, pierderile inregistrate de Koton in Romania se situau in jurul a 2,2 milioane euro (10 milioane euro). Tot in 2017, Koton a avut un numar de 220 de angajati, in scadere fata de 295 angajati in 2016.

Sursa foto: fiphoto/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri