Care sunt retailerii cu cei mai profitabili angajati? Pe primul loc, o retea germana

Primele trei retele de retail din perspectiva profitabilitatii medii pe angajat sunt, la fel ca anul trecut, de origine germana. Spre deosebire de 2016, in 2017 nu au mai fost cazuri de retaileri care sa inregistreze pierderi, in conditiile unui consum in crestere. Diferentele dintre retaileri din perspectiva profitabilitatii angajatilor sunt insa semnificative.

La fel ca anul trecut, Lidl a inregistrat cea mai mare profitabilitate pe angajat (indicatorul a fost obtinut prin impartirea profitului net la numarul mediu de angajati, valori publicate pe site-ul Ministerului de Finante), cu o valoare de 16.038 de euro, la un numar mediu de angajati, in 2017, de 4.815. Valorile inregistrate de Lidl in anul 2016, au fost de 11.371 de euro si 4.265 de angajati.

Pe locul al doilea din perspectiva profitabilitatii pe angajat s-a situat, in 2017, Kaufland Romania, cu 10.854 de euro. Numarul mediu de angajati a fost, in 2017, de 13.519, potrivit datelor Ministerului de Finante. In 2016, Kaufland a avut o profitabiliate pe angajat de 10.342 de euro si un numar mediu de angajati de 14.070. Pe locul al treilea s-a situat Metrou Cash&Carry, cu o profitabilitate pe angajat de 6.505 euro si un numar mediu de angajati de 3.908 de oameni. Rezultatele din 2016 au fost: 5.564 euro si 4.140 de angajati.

Spre deosebire de anul trecut, nu au mai existat retaileri care sa inregistreze pierderi, cum a fost, in 2016, cazul Cora si Auchan. In 2017, Cora a inregistrat o profitabilitate pe angajat de 207 euro, in conditiile unui numar mediu de 3.951 de angajati, in timp ce in cazul Auchan indicatorul a fost 1.767 de euro, cu un numar mediu de 9.290 de angajati.

Din perspectiva cifrei de afaceri inregistrate in 2017, pe primul loc se situeaza Kaufland (10,086 miliarde de lei), pe al doilea Carrefour (6,74 milarde de lei) in timp ce ultima treapta a podiumului este ocupata de Lidl (6,51 miliarde de lei).

Citeste si:
Cristina Hanganu: Un sistem de învățământ șubred nu va rezista în...
Cristina Hanganu, Lidl:...
Citeste si:
27 de idei pentru un mic dejun gustos si sanatos
27 de idei pentru un mic...

Anul 2017 a fost un an foarte bun pentru consum, aducand o crestere de doua cifre, peste 10% (conform Institutului National de Statistica, citat de Euler Hermes), a vanzarilor din comertul cu amanuntul. Aceasta dinamica a fost sustinuta de o mare disponibilitate de a cumpara in randul consumatorilor, ca urmare a majorarilor salariale, a maririi punctului de pensie, dar si datorita reducerii fiscalitatii (diminuare tva de la 20% la 19%), a eliminarii supraaccizei la carburanti in primele doua trimestre ale anului trecut si a cresterii cu 2,3% a ratei de ocupare in randul fortei de munca.

Sursa foto: Dreamstime.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri