Pentru a-si atinge obiectivele, Bookster va suplimenta si reconditiona fondul de carte din biblioteca astfel incat sa ajunga de la 60.000 de exemplare detinute la inceputului anului pana la 80.000 de exemplare. Planurile bibliotecii pentru corporatisti includ si promovarea lecturii prin campanii de incurajare a cititului atat in companiile unde sunt livrate carti Bookster, cat si catre publicul larg, precum si extinderea echipei, formata in prezent din 42 de persoane, si a sediului Bookster.

In 2017, Bookster si-a majorat businessul de la un milion de euro in 2016 la 1,5 milioane de euro. Cresterea s-a datorat celor 8.000 de abonati care s-au alaturat pe parcursul anului trecut companiei.

„Majoritatea acestor abonati provine din cele 120 de companii noi care au decis in decursul anului trecut sa ofere angajatilor acces la serviciul nostru de livrare a cartilor la birou. Au fost insa si companii din portofoliul nostru de clienti care pana anul trecut participau la proiectul Bookster doar cu o parte din forta de munca si ne-au solicitat extinderea accesului la biblioteca pentru toti angajatii”, a explicat Alexandra Stroe, co-fondator Bookster.

In cei cinci ani de activitate pe piata, Bookster a strans o comunitate de 45.000 de cititori, angajati din mai bine de 400 de companii din tara, care au realizat impreuna peste 1,4 milioane de imprumuturi.

Bookster: Ce genuri citesc...
Citeste si: Bookster: Ce genuri citesc corporatistii

In medie, un abonat imprumuta un material in fiecare luna, din domenii diverse - beletristica, lecturi de dezvoltare personala, psihologie sau lectura care ii sustine direct domeniul de activitate. Din sfera dezvoltarii personale si profesionale, cele mai cautate carti sunt „Cum iti vei masura viata”, scrisa de profesorul Clayton Christensen, „Cele cinci limbaje ale iubirii” de Gary Chapman sau „Psihologia persuasiunii” a lui Robert Cialdini. Cele mai imprumutate titluri din categoria beletristica sunt: „Oscar si tanti roz” de Eric Emmanuel Schmidt, „Cea mai frumoasa carte din lume”, apartinand aceluiasi autor sau „Cel care ma asteapta” de Parinoush Saniee. Este populara, de asemenea, si o gama larga de carti de parenting, dar si carti pentru copii de toate varstele – de la 2 pana la 18 ani.

Din cele 400 de companii din Romania, atat multinationale, cat si companii mici si mijlocii, majoritatea provine din domeniile banking, IT, FMCG, telecomunicatii sau automotive. Companiile cele mai recent alaturate portofoliului Bookster sunt Bosch, Metropolitan Life si Leoni.

Mai citesc romanii?

Statistic, romanii citesc, in medie, 1-2 carti pe an si nu cheltuie mai mult de 5 euro anual pentru cumpararea acestora. Accesul la lectura este limitat, fie din cauza lipsei de timp sau de resurse, dar si din cauza culturii slab orientate spre lectura.

„Din pacate, piata de carte din Romania este cea mai mica din Europa si se pare ca principalele domenii cerute sunt cele ale cartilor pentru prescolari si scolari. In ciuda performantei reduse pe zona de achizitie a cartilor, credem ca pentru o proportie din ce in ce mai mare a populatiei, cititul se va transforma in urmatorii ani intr-un obicei”, spune Alexandra Stroe.

Cat mai citesc romanii si ce...
Citeste si: Cum demonteaza fondatorul Bookster un mit privind cititul la romani

Desi bugetul unui roman pentru achizitia de carte este in continuare redus, potrivit datelor Bookster, se observa o usoara crestere a consumului mediu de carte pentru ultimul an. Un angajat cu abonament la Bookster care primeste cartile imprumutate la birou citeste, in medie, 12 carti si articole anual. Iar pentru 2018, cifrele arata si mai promitator – media de lectura a crescut la 14 carti pe an. „Credem ca accesul facil la lectura este unul dintre factorii de motivatie pentru romani”.

In ceea ce priveste suportul de lectura, desi sunt cititori care prefera sa aiba cartile pe suporturi digitale, precum Kindle sau alte tipuri de e-readere, rezultatele din ultima perioada la nivel european arata o crestere a ponderii vanzarilor de carte fizica, in defavoarea cartilor digitale. „Desi asteptarile initiale erau ca piata sa ajunga la o impartire egala intre cartea digitala si cea fizica, rezultatele ultimilor ani ne arata o revenire a cartii tiparite si credem ca acest trend se va mentine”, incheie Alexandra Stroe.