In ciuda unei scaderi cu aproximativ 8,3% fata de primele trei luni ale anului, segmentul de piata OTC, ce include medicamentele fara prescriptie medicala, suplimentele alimentare si dispozitivele medicale pentru ingrijire personala, inregistreaza o evolutie stabila, similara anului trecut cand, in aceeasi perioada, se observa o scadere de aproximativ 7% fata de primul trimestru al anului 2017.

Potrivit datelor Cegedim, in perioada aprilie-iunie 2018, piata de produse OTC din Romania a inregistrat vanzari de 810,2 milioane lei, volumul de vanzari pentru prima jumatate a anului 2018 reprezentand circa 45,5% din vanzarile totale inregistrate anul trecut.

Cele mai mari fluctuatii se regasesc la nivelul categoriilor pentru raceala, gripa si alergii, respectiv categoria de produse dermatologice. In timp ce prima categorie a scazut cu 40,5% fata de primul trimestru, categoria de produse dermatologice a inregistrat o crestere de 25%, avand in vedere sezonalitatea produselor. Daca in primele trei luni ale anului, toate categoriile inregistrau cresteri, in al doilea trimestru categoriile cu cresteri de vanzari includ doar produsele Lifestyle OTC, gastrointestinale si dermatologice.

Pe prima pozitie se afla categoria Lifestyle OTC, cu vanzari de 187,6 milioane de lei si o cota de piata de 23,2% in T2 2018, fata de 175,9 milioane de lei in volume de vanzari si cota de piata de 19,9 %, rezultate aferente primelor trei luni ale anului. Aceasta este urmata de categoria de produse cu indicatie in afectiunile gastrointestinale, cu vanzari de 167 milioane de lei, o crestere de 9,08% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Urmatoarele pozitii in clasament sunt ocupate de categoria de produse pentru raceala, gripa si alergii, cu vanzari de 145 milioane de lei si cota de piata de 17,9 %, categoria analgezice, cu 110,3 milioane de lei in volume de vanzari si 13,6% cota de piata si categoria vitamine, minerale si suplimente, cu vanzari de 104,8 milioane de lei si 12,9% cota de piata.

RASCI, ca entitate reprezentativa pentru segmentul de medicamente fara prescriptie medicala, suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala, sustine administrarea responsabila si avizata prin informarea corecta si educarea consumatorilor din Romania. Incepand cu anul trecut, asociatia desfasoara campania „Despre sanatate, cu responsabilitate”, un demers educational pe termen lung, care urmareste sa contribuie nu doar la informarea, ci si la responsabilizarea consumatorilor, astfel incat acestia sa fie constienti ca sanatatea lor depinde si de ei si ca trebuie sa foloseasca in mod corect si informat produsele din aceste categorii.

RASCI (Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale) reuneste producatori, importatori si distribuitori de medicamente fara prescriptie medicala (OTC), suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala, activi pe piata din Romania: Bayer, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Fildas, Terapia, Antibiotice, Berlin-Chemie, WORWAG Pharma, Aboca si Omega Pharma.

Sursa foto: Shutterstock / Bukhta Yurii

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri