Piata de produse OTC din Romania, ce include medicamentele fara prescriptie medicala, suplimentele alimentare si dispozitivele medicale pentru ingrijire personala, a inregistrat o crestere modesta in trimestrul al treilea fata de T2 2017, conform datelor Cegedim. Segmentul de produse fara prescriptie medicala a recuperat astfel scaderea de 7% din al doilea trimestru al anului, in timp ce, cresterea in acest interval, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, a fost de aproximativ 20% la nivelul volumului de vanzari.

In acest interval, segmentul de piata a inregistrat o evolutie moderata la nivelul acestor categorii de produse, cele mai mari fluctuatii regasindu-se la nivelul categoriei raceala, gripa si alergii si al celei de produse dermatologice. Daca in cazul celei din urma, s-a inregistrat o scadere cu 13,5 milioane de lei, in cazul produselor cu adresabilitate pentru raceala, gripa si alergii, volumul vanzarilor a scazut de la 132,3 milioane de lei in trimestrul al doilea cu 23,4 milioane de lei.

Totodata, cea mai mare crestere a fost realizata de segmentul de produse analgezice. De la un volum de vanzari de 97,3 milioane de lei in al doilea trimestru al anului, respectiv o cota de piata de 13,4%, acestea au ajuns la vanzari in valoare de 105,1 milioane de lei si o cota de piata de 14,2% in al treilea trimestru.

Conform datelor Cegedim, urmatoarea categorie in topul produselor cu crestere la nivel de volume de vanzari, respectiv cota de piata, se afla categoria Lifestyle OTC, cu 23,8%, cota de piata si vanzari de 176,1 milioane de lei, fata de 23,2% si 168,7 milioane de lei inregistrate in al doilea trimestru al anului. Aceasta este urmata de categoria produselor cu actiune in afectiuni gastrointestinale, cu o cota de piata de 21,6% si vanzari de 159,6 milioane de lei, fata de trimestrul al doilea cand s-a inregistrat o cota de piata de 21,1%, respectiv vanzari de 153,1 milioane de lei.

Sursa foto: Shutterstock / i viewfinder

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri