(P)Angajati fericiti! Atmosfera fresh la locul de munca. Cu fructe la birou!

O prajitura, cateva fructe si o strangere de mana la timpul lor pot face minuni.

Motivarea angajatilor este un subiect larg, iar cele mai bune metode pentru a le da salariatilor imboldul de care au nevoie nu sunt intotdeauna cele pe care le vedem aplicate mereu in companii. De fapt, angajatii au nevoie de mai mult decat o marire anuala de salariu si cateva beneficii pentru a deveni loiali unei companii si pentru a fi motivati sa isi indeplineasca sarcinile corespunzator. Cand vine vorba de motivarea angajatilor, cei mai multi manageri se gandesc la mariri de salariu, bonusuri de performanta sau sporuri, insa acestea nu sunt suficiente si nu sunt intotdeauna o solutie eficienta. Iata principalele ratiuni pentru care motivarea financiara nu da roade:
Banii nu aduc loialitatea angajatilor. Cei care urmaresc o fidelizare a angajatilor trebuie sa stie ca atunci cand salariul este singurul factor care tine un angajat in companie, el nu va ezita sa plece in momentul in care i se va oferi o oportunitate mai buna sau un salariu mai mare.
Motivarea financiara este cea mai scumpa forma de motivare pentru o companie.
Motivarile financiare sunt o solutie pe termen foarte scurt. Aproximativ 75% dintre salariati uita valoarea bonusului de performanta sau a sporului primit, dupa numai 30 de zile.
Un angajat considera ca sumele pe care le primeste i se cuvin de drept, pentru munca depusa, asa ca nu genereaza motivatie.
85% dintre angajati isi cheltuie salariul de la o luna la alta, apoi asociaza gestionarea deficitara a banilor cu un salariu prea mic fata de cheltuielile pe care ei estimeaza ca le au.
Unele companii le ofera angajatilor fructe la birou, abonamente la sala sau o masina pentru deplasarile in scop de serviciu. Aceste companii anticipeaza lucrurile care i-ar putea nemultumi pe angajati si le ofera imediat o solutie practica si la indemana. In cazul fructelor la locul de munca, este important ca oamenii care lucreaza in orice companie sa se simta bine cat timp stau la birou. Intre 3 e-mail-uri si 2 sedinte li se poate oferi o pauza sanatoasa, un moment de relaxare si buna dispozitie, reducand totodata nivelul de stress si crescand socializarea intre colegi.
Pentru companiile din Bucuresti motivarea nefinanciara a angajatilor se poate face mult mai usor deoarece servicii de acest gen deja exista in capitala. Pentru fructe la birou de exemplu, companiile pot apela la Fruitbreak, un serviciu de fruit delivery care livreaza fructe la birou pe baza unui sistem similar cu cel al livrarilor de apa: abonamente corporate. Mai mult, costul unei astfel de metode de motivare pentru un an intreg si un numar de peste 100 de angajati este cu mult sub pretul unui automobil de serviciu, fiind o metoda sanatoasa, fiabila si cu rezultate atat pentru marile companii cat si pentru cele cu buget limitat.

Setari Cookie-uri