Ca antreprenor, principalul tau obiectiv este sa cresti constant, sanatos si natural propria afacere. De la dorinta de a atrage mai multe categorii de public pentru ceea ce vinzi, indiferent daca este vorba despre produse sau despre servicii, la aceea de a avea profituri mai mari, sunt o serie de factori care pot contribui la o astfel de crestere.

Astfel de obiective nu se ating insa fara eforturi, fara strategie sau fara asumarea anumitor riscuri. Urmarirea trendurilor in domeniu si adaptarea continua, dar si estimarea cat mai precisa a punctelor slabe ale propriului business ar trebui sa devina un mod de viata pentru orice antreprenor. Asadar, iata 3 initiative de business inspirate din exemple si experiente moderne, care iti pot ajuta afacerea sa creasca natural si sa se stabilizeze pe piata:

1. Orienteaza-te catre retail, fara a renunta la strategia en gros

Daca ai un business de comert, indiferent de nisa acestuia si ai imbratisat o politica de vanzare en gros, pentru ca strategia ta se bazeaza pe cantitate, nu exclude posibilitatea de a-ti extinde teritoriul si in piata de retail.

Aceasta strategie a fost adoptata si de catre Cezar Rapotan, antreprenorul roman care a infiintat brandul Arabesque, din care s-a desprins in acest an si divizia de retail, Mathaus. Deoarece domeniul constructiilor este unul atat de versatil, iar tipologia clientilor oscileaza de la profesionisti care se aprovizioneaza pentru proiecte mari la oameni de rand care vor sa faca reparatii sau imbunatatiri minore in propriile locuinte, decizia s-a dovedit a fi una mai mult decat inspirata.

2. Mizeaza pe sustenabilitate

Cumparatorul actual nu mai este interesat doar de intrarea in posesia unor bunuri necesare sau de a beneficia de anumite servicii. Cumparatorul modern este interesat de valorile pe care le promoveaza brandul de la care cumpara si de initiativele acestuia in ceea ce priveste protectia mediului inconjurator.

Citeste si:
Ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2019
Ce beneficii extrasalariale...

Vorbim despre colectarea selectiva a deseurilor, despre utilizarea iluminatului inteligent si eficient din punct de vedere energetic, despre incurajarea unor comportamente similare si in randul clientilor, prin oferirea anumitor beneficii, despre folosirea mijloacelor de transport nepoluante sau despre renuntarea la folosirea pungilor din plastic, daca ai un magazin. Astfel de lucruri pot avea un impact urias si benefic asupra imaginii tale de brand, dar si asupra profiturilor.

3. Reinvesteste

Daca ai avut deja o idee de business, nu inseamna ca nu o poti avea si pe a doua sau ca trebuie sa te multumesti cu perspectivele pe care ti le ofera in prezent afacerea ta. Indrazneste sa reinvestesti pentru a-ti creste afacerea, pentru a o face mai puternica, pentru a o face mai utila pentru un public mai larg.

Sau reinvesteste intr-o noua idee sau, de ce nu, intr-o cauza in care crezi. Daca este vorba despre aceasta varianta, trebuie sa stii ca implicarea civica si actele caritabile nu reprezinta doar o recompensa emotionala, ci au si o latura pragmatica, pe care nu-ti ramane decat s-o iei la pachet: atragerea unui public mai divers si cresterea credibilitatii.

Nu conteaza daca businessul tau este unul care furnizeaza produse sau servicii, daca produce sau doar comercializeaza, daca este destinat unui public local sau tinteste la extinderea in afara tarii, exista initiative universal benefice care iti pot aduce si tie o serie de avantaje.

Citeste si:
Savopol, 5 to go: Măsurile vin în sprijinul businessurilor,...
Radu Savopol, 5 to go, despre...

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Camera de Comerţ şi Industrie transmite Guvernului o listă de măsuri
Setari Cookie-uri