Retailerii romani care folosesc tehnologia APT, software oferit de Mastercard Advisors, sunt interesati in a-si optimiza reteaua de magazine, dar si in a vedea care este impactul unor remodelari si alte initiative care au nevoie de investitii CAPEX masive, a declarat Gabriela Dumitru, Cluster Head South CEE Sales and Business Development Mastercard Advisors, la Profesionistii in Retail.

APT vine de la applied predictive technology si este o solutie software pe care retailerii mari din lume o folosesc in a face teste and learn. In momentul in care o companie isi doreste sa vada cum ar functiona o initiativa in piata tinde sa testeze, in cele mai multe cazuri, pe un mediu sigur si relativ mic din punct de vedere sample size. APT vine in intampinarea acestor nevoi pentru a permite testarea intr-un mediu sigur, suficient de robust din punct de vedere statistic, iar in momentul in care rezultetele sunt interpretate sa poti sa fii 100% sigur ca ceea ce s-a intamplat pe testul tau se va intampla si pe populatia extinsa pe care tu iti vei face roll out-ul initiativei respective.

APT este o tehnologie care s-a dezvoltat in ultimii 20 de ani si pe care Mastercard Advisors a achizitionat-o in urma cu cativa ani. Utilizata la nivel global, APT nu este totusi straina de retailerii romani, atat din zona de grocceries, cat si din industria de petrol si gaze si institutiile financiare.

“Este un software care poate fi folosit cu usurinta de orice organizatie care are o retea suficient de mare de magazine sau branchuri in mediul fizic deoarece initiativele care aduc cel mai mare impact sunt cele care necesita si o investitie mare in CAPEX. Una din initiaitvele pe care retailerii din Romania sunt interesati sa o testeze cu APT este ideea de a-si optimiza reteaua de magazine sau impactul remodelarii unor magazine, initiative care au nevoie de un CAPEX mare si in consecinta, prin optimizarea initiativei poti sa obtii si niste savinguri semnficative”, explica Gabriela Dumitru.

Pe langa resursele financiare, APT permite efectuarea initiativelor intr-un timp foarte scurt. Configurarea unui test pentru o initiativa dureaza intre 20 si 30 de minute, ulteior urmeaza roll out-ul testului in mediul recomandat de platforma, iar apoi rezultele se vad imediat, in timp real.

“Poti sa monitorizezi rezultatele la un interval de 2 zile, 7 zile, 3 saptani sau 4 luni, depinde cat vrei sa lasi testul respectiv sa ruleze. Si tu poti sa citesti rezultatele oricand in timp real, lucru care nu se intampla in mod uzual intr-un business. Testarea initiativelor in cazurile clasice poate sa dureze si cateva saptamani si este un proces destul de greoi. Cu APT poti sa faci lucrul asta foarte usor pentru ca il ai oricand accesibil in plaforma, rezultatele sunt citite automat din momentul in care configurezi testul si mai mult decat atat definesti un limbaj universal valabil in toata organizatia”, explica Gabriela Dumitru.

Pentru a afla mai multe despre tehnologia APT si cum iti poate ajuta business, urmaresre integral emisiunea Profesionistii in Retail.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri