Modelul de business al companiilor din fashion a fost influentat de tehnologie, iar retailerii si producatorii au fost nevoiti sa-si reorgnizeze procesele. In acest nou peisaj, industria de fashion creste, insa acest lucru nu inseamna ca nu au fost necesare investitii masive in nevoia de a se adapta acestor noi realitati. Iata care sunt tehnologiile care au cel mai mare impact in industria de fashion, potrivit thenextweb.com.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie. Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Stay tuned pentru mai multe detalii!

Internet of things (IoT)

Una dintre cele mai mari oportunitati pentru retailul de fashion este introducerea IoT. Aceasta tehnologie ne permite sa interactionam cu obiectele din jurul nostru prin intermediul internetului.

Pentru industria de fashion, IoT a inseamnat o schimbare drastica. Potrivit unui raport Retail Vision, 70% din retailerii globali sunt pregatiti sa adopte IoT pentru a imbunatati experienta consumatorilor. Articolele de imbracaminte si incaltaminte vor avea capacitati digitale care vor initia comunicarea intre retailer si client, precum NADI X, pantalonii de yoga cu senzori incorporati care, prin intermediul vibratiilor, te determina sa practici yoga in pozitiile corect. De asemenea, Nike a lansat, zilele trecute, prima pereche de sneakersi smart, care isi leaga singuri sireturile si pot fi controlati prin smartphone. Snearkersii au fost creati pentru jocul de baschet si pot memora anumite setari si dimensiuni, pe care sportivii le pot modifica in functie de joc.

Acestea sunt cateva exemple de produse de fashion care utilizeaza IoT; odata cu interesul tot mai mare al consumatorilor pentru astfel de articole vestimentare, este asteptat ca acest sector sa creasca in urmatorii ani. Prin intermediul IoT, retailerul colecteaza date care il ajuta sa inteleaga mai bine nevoile si ocaziile de consum si sa ofere experiente cat mai personalizate.

Cinci aplicatii foarte utile...
Citeste si: Cinci aplicatii foarte utile persoanelor cu dizabilitati

Inteligenta artificiala (AI)

Pentru a rezolva problema gestionarii a tot mai multe date (Big Data), odata cu cresterea capacitatii computerelor si aparitiei IoT, retailerii folosesc inteligenta artificala (AI). Aceasta preia cantitatile mari de date, produse de dispozitivele IoT, ia decizii pe baza acestora si produce actiuni specifice.

Companiile din retail vorbesc de ceva timp despre rolul Big Data, iar industria de fashion nu este straina de acest concept. De fapt, retailerii chiar au inceput sa foloseasca intens AI in avantajul propriu. Dezvoltarea social media ofera oportunitati fantastice companiilor din perspectiva datelor pe care ajung sa le stranga, cu ajutorul carora preconizeaza trendurile si reduc semnificativ discrepanta dintre ceea ce este produs si, ulterior, vandut.

In loc sa recolteze date manual, retailerii utilizeaza inteligenta artificiala pentru a colecta, analiza si sorta datele in categorii relevante care pot fi folosite pentru a intelege si a veni in intampinarea nevoilor de consum. Se pare ca recomandarile pe baza cumparaturilor online anterioare sau in urma discutiei cu un consultant din magazin nu mai sunt la moda.

Screenshop este o aplicatie care foloseste inteligenta artificiala pentru a face moda mai accesibila, un fel de Shazam al fashionului. Utilizatorii fac fotografii sau screenshoturi la anumite articole vestimentare, iar apoi aplicatia genereaza o serie de sugestii si recomandari similare celor din poza pe care consumatorii le pot cumpara.

Nokian anticipeaza...
Citeste si: Nokian planuieste dezvoltarea unor anvelope inteligente

M-commerce

Comertul mobil a devenit unul dintre cele mai eficiente canale de vanzare pentru retailerii de fashion, odata cu aparitia retelor de socializare, a aplicatiilor si a portofelelor digitale. Generatia Millennials prefera magazinele online in detrimentul celor fizice, iar acest lucru se reflecta in tendinta retailerilor de a oferi o experienta omnichannel.

M-ecommerce-ul este preferat de consumatori tocmai pentru ca este simplu si la indemana oricarei persoane care detine un smartphone. In industria de fashion, retailerii lanseaza aplicatii online prin care sa-si etaleze oferta de produs; pe langa acestea, Instagram, reteaua de socializarea “cea mai fashionable” are un feature de shopping prin intermediul careia utilizatorii pot da clik pe articol si sunt redirectionati automat in aplicatie sau pe site-ul brandului de fashion.

Realitate virtuala (VR)

Comertul electronic si mobil au adus primul val de transformari in industria de fashion, dar de acum incolo ne putem uita spre noi posibilitati pentru retaileri, precum realitatea virtuala.

Am stabilit deja ca in prezent cumparaturile online se fac rapid si simplu, cu ajutorul unui smartphone. Totusi, au fost numeroase cazuri in care clientii au fost nemultumiti de calitatea sau echivalentul din online al unui produs care nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor sale.

Brandurile britanice Topshop...
Citeste si: Topshop si Topman intra in Romania. Unde vor deschide primul magazin

Noile platforme de VR care apar schimba regulile jocului amestecand experientele din offline cu cele din online. Aplicatii precum Dressing Room folosesc tehnologia de realitate augmentata care le permite utilizatorilor sa probeze hainele folosindu-se un avatar ale carui dimensiuni sunt ajustabile. Practic, consumatorul vede cum i s-ar potrivi un anumit articol inainte sa il cumpere. In timp, aceste platforme ofera brandurilor insighturi valoroase care pot fi folosite pentru experiente cat mai personalizate.

Sursa foto: franz12/Shutterstock