Fashion online în pandemie: s-au vândut foarte bine articolele sportive, plățile cu cardul au crescut cu 50% și s-au făcut campanii de reduceri

Industria de fashion a suferit foarte mult în perioada de carantină ca urmare a pandemiei COVID-19 din cauza sezonalității și ocazionalității sale. În primele săptămâni ale pandemiei, industria de fashion a trebuit să-și redefinească rapid obiectivele și să se adapteze la noile condiții de vânzare impuse de autorități. Retailerii care dețineau și magazine online, pe lângă cele offline, s-au adaptat mai ușor, arată o analiză a retailerului online Answear.

Companiile din fashion care funcționau de mult timp în mediul online printr-un e-shop s-au putut adapta mult mai ușor având deja o infrastructură pentru comerțul online și o strategie de vânzări online, fiind astfel pregătiți să întâmpine clienți noi care nu au mai făcut niciodată până în momentul respectiv cumpărături online.

Cu toate acestea, a avea o platformă de e-commerce nu este totul. Pentru a supraviețui în primele luni în contextul noii realități, companiile au fost nevoite să ia măsuri pe mai multe segmente de business.

Magazinele online care vând articole sportive și casual au avut câștigat

Schimbarea obiceiurilor de consum și prudența clienților în a face cumpărături au reprezentat o provocare pentru magazinele din industria fashion, care în doar câteva zile au trebuit să dezvolte o nouă strategie de vânzare și comunicare.

În perioada de carantină, tendințele de primăvară, piesele vestimentare elegante și cele pentru activități în aer liber au pierdut temporar interesul consumatorilor - în timp ce magazinele online care oferă articole sportive și casual au avut câștigat, datorită faptului că oamenii, izolați în apartamentele lor, doreau să se antreneze acasă și să lucreze remote (de la distanță) îmbrăcați frumos și totodată confortabil.

Citeste si:
Vânzări de 1,6 milioane de euro pentru Answear în luna iunie
Vânzări de 1,6 milioane de...

Numărul plăților realizate cu cardul cu cardul a crescut ca volum cu 50%

Prioritatea retailerlilor a fost să asigure clienților livrări în siguranță și să introducă măsuri de precauție și dezinfectare în fiecare etapă de pregătire și livrare a comenzii. De asemenea, multe dintre magazinele online și-au limitat plățile doar la metode online.

Clienții au petrecut mai mult timp pe site-ul magazinelor online

În câteva săptămâni, consumatorii s-au obișnuit cu noul stil de viață. Conform studiului realizat de Answear clienții au petrecut mai mult timp în online. De exemplu, clienții Answear.ro au petrecut, în medie, cu 25% mai mult ca în perioada anterioară.

Retailerii din fashion online au lansat campanii de reduceri

Tot în această perioadă retailerii au lansat campanii, oferindu-le clienților posibilitatea de a cumpăra produsele dorite la prețuri atractive. Am observat creșteri de peste 100% ale vânzărilor pe anumite categorii, precum T-shirts și pantaloni pentru purtatîn casă”, spune Raluca Radu, country manager ANSWEAR România.

Dezghețarea parțială a economiei, relaxarea restricțiilor, precum și diminuarea fricii cu privire la pandemie i-au determinat pe oameni să fie interesați din nou de fashion. Cu siguranță, redeschiderea restaurantelor și a cafenelelor, posibilitatea de a ieși afară și perspectiva vacanțelor viitoare au jucat un rol important. Oamenii au nevoie și își doresc articole vestimentare și accesorii noi, de unde și creșterea interesului pentru categorii precum rochii de vară, sandale, pantaloni subțiri, genți și sneakers.

Citeste si:
Brandul fast fashion Forever 21 vinde online în România
Forever 21, online în...

Dacă până la finalul lui 2019 doar 3 milioane de români cumpăraseră online în ultimele 12 luni, se preconizează ca cifra aceasta să crească cu cel puțin 50% în 2020.

Comoditatea și siguranța oferite de e-shopping i-au convins pe cei nedeciși în privința cumpărăturilor online. Așadar, după pandemie, aceștia vor continua să realizeze la cumpărături în mediul online. Peste 20% dintre clienții care au făcut achiziții online pentru prima dată în perioada de carantină, intenționează să le facă și în viitor în mod constant, mai arată studiul Answear.

"Aproape 50% din tranzacțiile din lunile martie - aprilie 2020 sunt achiziții făcute de clienți noi care, sperăm, vor rămâne cu noi mult timp de acum încolo", menționează Raluca Radu, country manager ANSWEAR România.

Citeste si:
Sondaj: COVID-19 i-a făcut pe oameni să fie mai preocupați de...
Sondaj: COVID-19 i-a făcut pe...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Citește și
Blue Weekend: Reduceri semnificative la toate zborurile Blue Air
Setari Cookie-uri