Poate din nostalgie, sau doar din curiozitate, romanii sunt tot mai interesati de produsele cu specific etnic. Iar acest interes este exploatat la maximum de reteaua de supermarketuri Berezka: rusii au vandut anul trecut produse cu specific slav, in special rusesti, de 14 milioane de lei in cele 7 magazine pe care le detin pe piata locala.

Iar slavii nu se opresc aici: in acest an, si-au propus sa se extinda in sistem franciza, dar si o posibila expansiune in nordul tarii.

“In 2019, ne-am propus o crestere a vanzarilor de 2 milioane de lei, avans care ca proveni din vanzari online, deschideri de magazine partenere in sistem franciza si o eventuala expanisiune in nordul tarii,”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Natalia Frol, directorul general al Berezka Romania.

Discutii pentru trei magazine in franciza

In acest moment, reprezentantii lantului de supermarketuri sunt in discutii cu trei posibili parteneri care intentioneaza sa deschida magazine rusesti atat in Bucuresti, cat si in afara Capitalei.

“In prezent, lucram la franciza, insa nu avem inca un produs «gata de consum». Acest lucru nu ne impiedica sa stabilim contacte cu antreprenorii care doresc sa deschida magazine rusesti si sa impartasim cu acestia experienta noastra in deschiderea magazinului, partea administrativa si stimularea dezvoltarii punctului de lucru”, explica Natalia Frol.

Romanii trag la pestele rusesc

Clientii din Bucuresti pot gasi la Berezka o gama de peste 650 de produse slave, in principal rusesti: bauturi alcoolice, mezeluri si preparate din carne, lactate, conserve, dulciuri sau bauturi racoritoare.

“Clientii nostri sunt persoane cu venituri medii sau peste medie. Cele mai cautate produse sunt cele din peste: icre rosii, conserve din peste, peste afumat si multe alte delicatese din peste”, mai spune reprezentanta Berezka. Iar costurile sunt pe masura: valoarea bonului mediu este de 47 de lei.

6 magazine relocate sau inchise definitiv

Reteaua de supermarketuri rusesti numara in prezent 7 locatii situate pe Bd. Ion Mihalache, Str. Sfanta Vineri, Calea Mosilor, Camil Ressu, Soseaua Mihai Bravu, Calea Dorobantilor si Strada Amzei.

“De cand am intrat pe piata si pana in prezent, am renuntat la 6 locatii. Unele au fost inchise definitiv, iar altele relocate”, mai spune Natalia Frol.

Avocatul siberian care mizeaza pe istorie

Primele magazine Berezka au fost deschise in urma cu zece ani, in Bulgaria, proprietarul afacerii fiind Viktor Bakurevich, un avocat si antreprenor originar din Siberia. Si conceptul a prins foarte bine pe piata bulgareasca: in prezent, rusii detin 37 de magazine proprii si au dezvoltat si patru francize.

“In Bulgaria clientii sunt mai familiari cu produsele rusesti, de aceea dezvoltarea a fost atat de rapida”, explica reprezentanta Berezka.

Dupa succesul de la sud de Dunare, Berezka a decis sa incerce si piata autohtona, mizand pe faptul ca si Romania a avut, de-a lungul istoriei, o puternica influenta ruseasca. Astfel, pe 4 decembrie 2014, Berezka a deschis primul magazin, pe Bd. Ion Mihalache.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri