Un business nou si viata de antreprenor aflat la inceput de drum sunt doua lucruri foarte dificile. Una dintre cele mai importante prioritati cu care orice firma de mici dimensiuni ar trebui sa plece la drum este pastrarea sub evidenta a bugetului in fiecare moment. Atata timp cat bilantul este echilibrat, firma isi poate continua activitatea, altfel apar probleme care cu greu pot fi depasite. Atunci cand experienta este insa limitata, riscurile si pierderile de bani apar din locuri neprevazute.

4 moduri in care poti pierde bani atunci cand ai o firma mica:

1. Nu iti verifici clientii inainte

Este greu de crezut ca in prima parte de activitate vei avea foarte multi clienti pentru care sau alaturi de care vei lucra. Fiind la inceput, vei investi toate resursele firmei acolo unde exista activitate, iar asta s-ar putea dovedi o decizie riscanta. Un sfat util este sa verifici mereu cu cine lucrezi. Poti apela la servicii care iti permit sa accesezi o lista cu firme rau-platnice, prin care sa verifici daca exista vreun risc privind potentialii tai clienti.

2. Firma este organizata slab

Modul in care iti organizezi business-ul, chiar si atunci cand este de mici dimensiuni, poate determina modul in care evolueaza si balanta contabila a firmei. Un studiu realizat de Brother International in 2010 a scos la iveala faptul ca dezorganizarea la cel mai elementar nivel produce pierderi de 177 milioane de dolari anual. In fiecare an, un angajat pierde aproximativ o saptamana de munca cautand lucruri sau obiecte ratacite in propriul spatiu de munca. De aceea este esential sa creezi conditii perfecte de munca pentru angajatii tai, sa stabilesti relatii si un flux de lucru eficient si sa cauti in permanenta masuri de eficientizare a proceselor interne.

3. Pierderea angajatilor buni

Potrivit unui studiu realizat de Center for American Progress, in SUA, pentru fiecare manager care castiga aproximativ 50.000 de dolari pe an, o companie plateste intre 25.000 si 37.500 dolari ca sa gaseasca un inlocuitor pe masura, sa organizeze interviuri si sa investeasca in servicii de training. Atunci cand vine vorba despre angajatii buni ai firmei, o investitie inteligenta facuta in ei te poate ajuta sa salvezi sume mult mai mari de bani pe care le-ai plati pentru recrutarea altor candidati. Cauta sa omogenizezi echipa si sa schimbi angajati doar acolo unde este neaparata nevoie.

4. Platesti pentru servicii pe care nu le folosesti

Traim in era tehnologiei, iar acum poti gasi rapid servicii diverse, de la contabilitate, la eficientizarea procesului de munca, pana la servicii de newsletter interne si pentru clienti, dar care rareori sunt folosite. In schimb, abonamentele platite pentru toate acestea reprezinta cheltuieli recurente care la nivelul unui an intreg pot sa se transforme intr-o problema reala din punct de vedere financiar pentru business-ul tau. Asigura-te ca toate serviciile platite de firma ta sunt folosite la adevarata lor valoare. In caz contrar, inchide-le pana cand nu te trezesti ca pur si simplu pierzi bani.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri