Paul a intrat pe piata din Romania in toamna anului 2008. Au trecut 10 ani de cand a deschis prima brutarie in Bucuresti, timp in care brandul s-a extins in tara si a ajuns la 18 brutarii in patru orase, numarul de angajati a crescut de cinci ori, iar cifra de afaceri a inregistrat o crestere asemanatoare.

Adaptarea la piata locala a fost lenta pentru Paul, in momentul intrarii, consumatorii nefiind familiarizati cu patiseria frantuzeasca. Acum, dupa 10 ani pe piata, Paul are o baza de clienti care trec pragul magazinului si a celor patru bistro-uri pentru produsele pe care le ofera.

Mai mult, comparativ cu inceputul afacerii din Romania, cand consumatorii erau chibzuiti si isi gestionau atent cheltuielile si prioritatile de consum, acum, ei mananca mai des in oras.

„Am observat ca, in ultimii ani, oamenii au inceput sa ia mai des masa in oras pentru a petrece timp alaturi de familie si de prieteni. Acest lucru a insemnat ca ei sunt dispusi sa cheltuie mai mult din bugetul lor pe experiente culinare care vin la pachet cu timp de calitate”, a declarat Ovidiu Albu, administrator al Paul Romania, pentru wall-street.ro.

In 2009, Paul avea deschise doua brutarii, in Bucuresti, in Baneasa Shopping City si in Dorobanti. In prezent are 18 brutarii, in patru orase din tara: Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta si Ploiesti si o unitate dedicata serviciilor de catering & candy bar.

Dancila: Eliminam autorizatia...
Citeste si: Viorica Dancila: Eliminam autorizatia de constructie

Daca in 2009 cifra de afaceri era de peste 1,9 milioane de euro, in 2018, a fost de peste 9,2 milioane de euro.

De cinci ori mai multi angajati

In 2009, Paul avea o echipa de aproximativ 50 de angajati in cele doua brutarii din Baneasa Shopping Center si Dorobanti, care includea atat partea administrativa, cat si pe cea operationala. Acum, in 18 unitati, in diferite formate, precum brutarie, chariot si bistro, cu nevoi diferite de personal, Paul a ajuns la peste 250 de angajati romani.

Echipa Paul este formata in totalitate din romani, dar sunt deschisi si la angajarea cetatenilor de alta nationalitate. „Suntem in permanenta in cautare de angajati noi, mai ales ca nevoile de personal difera intre locatii. Spre exemplu, in locatiile de tip chariot, echipa este formata din minimum de personal (4 – 5 angajati per locatie), pe cand in locatiile de tip bistro, avem si o echipa de ospatari, gata sa le ofere clientilor produsele lor preferate”, spune Albu.

Cele mai performante brutarii Paul sunt cele din Baneasa Shopping City, Promenada, AFI Cotroceni si Dorobanti. Printre cele mai apreciate produse se numara eclerurile, croissantele - in special Croissant Framboise Vanilie, dar si Pain au chocolat.

15% dintre romani au realizat...
Citeste si: Ce analize medicale si-au facut romanii in 2018

In 2019, Paul va investi in conceptul de bistro si in serviciile de catering si candy bar. „Planul de expansiune a brutariilor Paul are doua componente de business: extinderea la nivel national cu noi unitati si adaugarea de noi formate, cum ar fi cel de tip chariot si noul concept, PAUL Bistro. Totodata, in continuare ne vom axa pe dezvoltarea serviciilor de Catering si Candy Bar. Planurile pentru viitor includ lansarea unui site dedicat pentru serviciile de Catering si Candy Bar”, spune Albu.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Trotinetele electrice, interzise pe strada in Romania