Branduri romanesti, detinute de antreprenori locali, precum cofetariile Maria si Constance sau French Revolution, s-au facut cunoscute pe piata, iar vanzarile lor au depasit pragul de un milion de euro in 2017. Micile cofetarii care au inceput la parterul blocurilor au devenit populare si cautate de clienti, facandu-si loc printre numele celebre precum Paul sau Ana Pan.

Lantul de brutarii frantuzesti Paul s-a apropiat de afaceri de 10 milioane de euro (43,4 milioane de lei), in 2017. In Romania, Paul este prezent incepand cu anul 2008 si detine 18 brutarii in 4 orase: Bucuresti, Ploiesti, Cluj-Napoca si Constanta. Administratorul francizelor Paul Romania este Ovidiu Albu.

Cofetaria Maria si Cofetaria Constance, detinute de Constanta Todorescu, reprezinta denumirile comerciale ale GINROX PRODCOM si PROD COM MARCO T16. Cofetariile Maria si Constance au trei locatii in Bucuresti, pe soseaua Pipera, pe strada Doamna Ghica si pe strada Doctor Felix. Brandul se bucura de popularitate pe plan local, fapt care se remarca si in vanzarile de circa 25 de milioane de lei si profitul de peste 8 milioane de lei, din 2017.

Ana Pan, prezenta pe piata din 1990, are 15 puncte de vanzare in Capitala, trei magazine sub brandul Ana Baking Co. si doua in supermarketurile Mega Image din Capitala. Clientii au cumparat, in 2017, produse de panificatie, prajituri, ciocolata artizanala si torturi in valoare de 24,7 miloane de lei. Din actionariatul Ana Pan fac parte Alexandra Copos de Prada, fiica omului de afaceri George Copos si Cristiana Copos.

Cu un singur punct de vanzare, pe soseaua Mihai Bravu din Capitala, in zona Piata Iancului, Cofetaria Alice, denumirea comerciala a Pepas 2000 a rulat, in 2018, afaceri de circa 24 de milioane de lei. Pepas 2000, compania prin care antreprenoarea Alice Pascariu detine cofetaria Alice din Capitala, a atras prin produsele de patiserie, de cofetarie, torturi si inghetata, locuitorii din zona si din alte cartiere ale Bucurestiului.

Nume Cifra de afaceri (lei) Profit/Pierdere (lei) Numar de angajati

Afacerilor celor mai mari cofetarii din Bucuresti, in 2017

Paul 43.497.306 251.613 205
Cofetariile Maria si Constance 24.865.205 8.073.989 121
Ana Pan 24.718.998 -1.260.046 209
Cofetaria Alice 23.923.401 1.686.109 243
Georgy's 5.554.108 557.352 82
Armand 5.062.061 -54.186 63
French Revolution 4.952.771 229.726 33
Agapitos 3.816.696 211.158 40
Zoomserie 3.273.487 321.202 19
Nedelya 1.950.833 -575.975 12

Sursa date: Ministerul Finantelor Publice

Cofetariile Georgy’s, prezente pe piata de 18 ani, au opt locatii in Bucuresti, care au generat afaceri de peste un milion de euro, 5,5 milioane de lei, in 2017.

Cofetaria Armand este denumirea comerciala a Maison Armand. In Bucuresti, brandul are doua puncte de vanzare: pe strada Armand Calinescu si pe Calea Mosilor. Mai exista un punct de lucru in Voluntari si unul in Buzau. Cu patru locatii in care vand prajituri, cofetariile Armand au iesit pe pierdere, in 2017.

Laboratorul de ecleruri French Revolution, dezvoltat de antreprenorii George si Florin Panaitescu si George Pop, are in prezent doua locatii: in Piata Victoriei si in zona Ateneului Roman. Cele doua puncte de vanzare au generat, in 2017, afaceri de peste un milion de euro (4,9 milioane de lei).

Agapitos, o afacere detinuta integral de antreprenorul grec Ioannis Agapitos, are patru cofetarii in Bucuresti. Compania Agapitos Trading, cea care opereaza lantul de cofetarii, a inregistrat, in 2017, o cifra de afaceri de 3,8 milioane de lei.

Zoomserie este o companie infiintata in anul 1982 in zona Tesalonic din Grecia, prezenta astazi in Romania cu noua unitati: patru in Capitala, doua in Brasov si cate una in Constanta, Ramnicu Valcea si Braila. In 2017, compania care opereaza si in sistem franciza a inregistrat o cifra de afaceri de 3,2 milioane de lei.

Lantul de cofetarii din Bulgaria Nedelya, cu o istorie de peste 20 de ani, a fost infiintat de Radoslava si Gheorghi Mincevi in aprilie 1993. In prezent, au peste 40 de locatii in Europa de Est, dintre care zece cofetarii sunt in Bucuresti, opt dintre acestea fiind in centre comerciale. Cele zece puncte de vanzare au generat afaceri de circa doua milioane de lei si o pierdere de aproape 600.000 de lei.

Sursa foto: By Irina Suglobova | Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri