De ani de zile tot auzim despre declinul aparent al magazinelor stradale si cresterea fulminanta a cumparaturilor online, ca si cum ar fi o traiectorie definitiva si imposibil de inversat. Dar, cifrele contrazic acest trend: 52% dintre Millenials aleg sa faca achizitii legate de experienta, nu produse, potrivit celui mai recent studiu realizat de KPMG.


Asadar, oamenii aleg sa cheltuie mai putin pentru a cumpara lucruri si mai mult in a face lucruri (si, bineinteles, sa spuna tuturor ce face, pe retelele sociale). Mai mult, 69% dintre respondenti au declarat ca participarea la evenimente live ii ajuta sa se conecteze mai bine prietenii, cu comunitatea si cu oamenii din intreaga lume. Asadar, reteta pare simpla: prin crearea unei experiente clientilor, comerciantii aduc pot aducee tot mai multi oameni in magazin, si, in acelasi timp, beneficiaza de expundere in social media. Iar cateva brand-uri au pus in aplicare cu succes aceasta reteta.

Miniso - Interactive Corner

Pe piata locala, ideea de shopping experiential este destul de prematura, sunt insa cateva incercari de a atrage clientii in aceast fel. Una dintre ele este a gigantului japonez Miniso, care a facut, in magazinul din Promenada, un interactive corner, unde clientii pot testa o parte dintre produse.

“Ne-a venit aceasta idee din dorinta de a oferi clientilor care intra in magazinele noastre o experienta unica, confort si interactiune cu produsele. Este un spatiu plin de culoare, in care clientii pot incerca produsele, le pot poza si apoi distribui pe retelele sociale”, spune, pentru Wall-Street, Cezarina Gheorghe, director Director de Franciza si Dezvoltare Miniso Romania.

IKEA - Big Sleepover

IKEA a gazduit, intr-unul dintre magazinele sale din Marea Britanie, o noapte de dormit – Big Sleepover - pentru 100 de clienti. Acest eveniment a inclus toate componentele unui somn clasic, dar si prezenta unui expert in somn care i-a invatat pe oameni cum sa se odihneasca mai bine sau cum sa isi gaseasca salteaua sau perna potrivita. Ideea acestui eveniment a venit chiar din partea clientilor, care au cerut asta in social media.

Citeste si:
Optiune noua in Uber Eats prin care iti poti ridica personal comanda
Uber Eats introduce optiunea...

Toms - Vizita vurtuala in Peru

Experientele nu trebuie sa fie o caracteristica permanenta a unui magazin pentru a avea un impact asupra clientilor. In 2015, TOMS a plasat casti VR in 100 de magazine, permitandu-le clientilor sa calatoreasca virtual in Peru pentru a vedea impactul campaniei umanitare „One for One” in comunitatea locala.

Pe masura ce mergeau prin sat, cu localnicii zambind si salutandu-i, clientii simteau impactul pe care il are donatia lor in aceasta comunitate. Astfel, acest eveniment a imbunatatit mult gradul de constientizare a responsabilitatii sociale, dar a si oferit clientilor o atmosfera pe care o vor uitat cu greu.

Beerwolf Books - Carti si bere in acelasi loc

Daca ideea de cafenea si librarie este destul de intalnita, conceptul de pub in biblioteca este unul inedit.

Beerwolf Books, din Falmouth, Marea Britanie, ofera o gama larga de carti, atat noi cat si second-hand, intr-un colt, in timp ce in celalalt exista un bar cu o varietate de beri locale si cidru. Beerwolf Books este un alt exemplu despre cum sa creezi un loc pe care oamenii sa il perceapa ca pe o destnatie pe care sa o viziteze pentru experienta pe care le-o ofera.

Asadar, retailul experientilal nu este despre a cheltui milioane de euro pe gadget-uri fanteziste. Sigur, poate ajuta, dar este vorba, in cea mai mare parte, de crearea unei experiete personalizate pe care clientii sa nu o uite prea curand.

Citeste si:
Capitala a pierdut "batalia" pe retail cu orasele regionale
Capitala a pierdut in ultimii...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Romania, printre tarile cu cea mai mica rata de retur in eCommerce