Consiliul de Administratie al companiei TAROM l-a desemnat luni pe George Costin Barbu in functia de director general provizoriu pentru un mandat de patru luni, in conditiile OUG 109/2011.

"Consiliul de Administratie, intrunit in sedinta in data de 21.10.2019, a luat act de renuntarea lui Valentin Gvinda la mandatul de director general provizoriu si a desemnat in functia de director general provizoriu pe domnul George Costin Barbu, pentru un mandat de 4 luni, in conditiile OUG 109/2011", a anuntat compania, citata de Agerpres.

George Costin Barbu o inlocuieste in functie pe Daniela Madalina Mezei, care a fost revocata din functie pe 15 octombrie. Initial, Mezei trebuia sa fie inlocuita de pilotul Valentin Gvinda, dar, conform unor informatii care au aparut in mass media, acesta ar fi refuzat sa semneze mandatul.

George Costin Barbu a ocupat functia de director general al Scolii Superioare de Aviatie Civila incepand cu anul 2015 pana in prezent, fiind absolvent al Facultatii de Inginerie Aerospatiala, specializarea Inginerie si Management Aeronautic.

TAROM a anuntat saptamana trecuta, printr-un comunicat, ca membrii CA au constatat nerespectarea contractului de mandat de catre Madalina Mezei si au hotarat, cu unanimitate de voturi, revocarea acesteia din functia de director general interimar. Sursa citate mentiona ca Mezei a intarziat procesul de modernizare a flotei de scurt curier si nu a prezentat nicio informare cu privire la procesul de reducere a numarului total de posturi din companie.

"In sedinta din data de 15.10.2019, Consiliul de Administratie al CN TAROM a analizat activitatea directorului general si a constatat nerespectarea contractului de mandat de catre doamna Mezei Madalina. Fostul director general al CN TAROM nu a reusit sa duca la indeplinire Hotararile Consiliului de Administratie si Adunarii Generale a Actionarilor si nici anumite obligatii care ii reveneau potrivit Statului Companiei si Contractului de Mandat", precizeaza sursa citata.

Presedintele PNL, premierul desemnat Ludovic Orban, declarase anterior ca, potrivit unor reprezentanti ai TAROM, directoarea companiei, Madalina Mezei, a fost demisa la inceputul acestei saptamani deoarece ar fi refuzat sa tina la sol aeronavele in ziua motiunii de cenzura, avand in vedere ca peste 20 de parlamentari urmau sa vina din tara la Bucuresti.

Madalina Mezei a declarat, vineri, 18 octombrie, ca ministrul interimar al Transporturilor, Razvan Cuc, i-a solicitat, cu doua zile inainte de votarea motiunii de cenzura, anularea a cinci zboruri interne si sa identifice parlamentarii care se aflau la bordul aeronavelor respective.

"Domnul ministru m-a chemat la dumnealui in birou cu doua zile inainte (de votul Motiunii din Parlament, n.r.) sa-mi spuna ca trebuie sa anulam niste curse interne ca sa oprim accesul parlamentarilor la votarea motiunii de cenzura. I-am raspuns ca asa ceva este imposibil pentru ca noi nu suntem stapani de sclavi, suntem o companie de oameni liberi. Indiferent de ce le-as fi spus eu pilotilor, nu ar fi facut niciodata asa ceva. Evident, eu nu as fi putut sa cer asa ceva subordonatilor companiei. Initial, era vorba despre cinci zboruri - doua curse de Timisoara si Oradea, Baia Mare, Satu Mare. Domnul ministru mi-a cerut sa identific senatorii si deputatii care se aflau la bord, i-am aratat, dupa care mi-a zis ca ma contacteaza a doua zi sa-mi spuna finalul deciziei dumnealui. Bineinteles, in acea seara am fost afectata puternic emotional, m-am gandit cum sa fac, cum sa-i demontez planul, cum sa-i spun ca asa ceva nu e posibil pentru ca era vorba despre proiectul TAROM care risca sa fie oprit", a afirmat Mezei.

La randul sau. ministrul interimar al Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat vineri seara ca nu i-a solicitat fostului director general de la TAROM, Madalina Mezei, sa retina avioane la sol, precizand insa ca a intrebat-o pe aceasta ce parlamentari zboara si daca totul este in regula.

"Nu i-am cerut sa tina niciun avion la sol, nici nu aveam cum sa ii cer doamnei (Madalina Mezei, n.r.) sa tina avioanele la sol. Ca sa tii un avion la sol trebui sa aiba niste probleme tehnice. Daca se va intampla la un moment dat ca un avion sa aiba probleme tehnice nu este vinovat ministrul Transporturilor. Nu puteam eu...Cui sa cer? Sa ma duc eu la piloti? Sa ma duc eu la mecanici? Sa ma duc eu sa scot o piulita, un senzor, ce sa fac eu la avioane?(...)Am intrebat-o intr-adevar pe doamna pe Mezei ce parlamentari zboara si daca totul este in regula si daca vin cursele cum trebuie. Aflasem si eu pe surse, ca toata lumea, de la opozitie, ca as opri eu avioanele", a explicat Razvan Cuc, intr-o conferinta de presa sustinuta la Ministerul Transporturilor.

La randul sau, premierul demis Viorica Dancila a dispus trimiterea Corpului de control al prim-ministrului la Ministerul Transporturilor si la Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane TAROM SA, "in scopul clarificarii aspectelor manageriale semnalate de mass-media", a informat Guvernul intr-un comunicat transmis pe 18 octombrie AGERPRES.

Si DNA s-a autosesizat in acest scandal si luni Madalina Mezei a fost chemata la sediul Directiei Nationale Anticoruptie, unde a fost audiata, in calitate de martor, intr-un dosar deschis de procurorii anticoruptie, dupa ce l-a acuzat public pe Razvan Cuc ca, in ziua motiunii de cenzura, acesta i-ar fi cerut sa retina aeronave la sol.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Doar 30% din tranzactiile imobiliare, realizate printr-un agent