Mediul de afaceri are o responsabilitate enorma atunci cand vine vorba de sanatatea planetei noastre, de care depinde inclusiv prosperitatea fiecaruia dintre noi. Astfel, in mod firesc, Mars - unul dintre cei mai mari producatori de alimente si hrana pentru animale din lume - a elaborat un plan de sustenabilitate prin care isi asuma angajamentul pe termen lung pentru combaterea unor amenintari globale, precum schimbarile climatice sau incalcarea drepturilor omului.

La nivelul comunitatilor in care activeaza, compania atrage atentia asupra necesitatii adoptarii unor noi modele de aprovizionare si se implica in programe de sustinere a fermierilor. Strategia de dezvoltare a Mars tine intotdeauna cont nu doar de performanta propriei afaceri, ci si de bunastarea oamenilor si a planetei.

Sustainable in a Generation, planul lansat de Mars in urma cu 2 ani, a stabilit obiective ambitioase pentru a avea un un impact pozitiv in comunitatile in care activeaza. Astfel, sustinerea initiativelor pentru micii fermieri si a egalitatii de gen, reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, protejarea padurilor, dezvoltarea unor lanturi de aprovizionare sustenabile, au devenit un scop in sine pentru companie.

Programul beneficiaza de o investitie de 1 miliard de dolari si cuprinde trei piloni importanti de actiune, fiecare cu etape de implementare si obiective proprii:

Healthy planet - reducerea impactului asupra mediului inconjurator, tinand cont de recomandarile comunitatii stiintifice, pentru a asigura sanatatea planetei. Astfel, Mars isi doreste ca pana in anul 2050 sa reduca cu 67% emisiile de gaze cu efect de sera in cadrul lantului sau valoric.

Thriving people - imbunatatirea semnificativa a mediul de munca pentru un milion de oameni prin cresterea veniturilor, respectarea drepturilor omului si crearea mai multor oportunitati pentru femei.

Nourishing wellbeing – sprijinirea, prin intermediul stiintei, inovatiei si al marketingului responsabil, a miliarde de oameni si a animalelor lor de companie, pentru a duce o viata mai fericita si mai sanatoasa.

Desi aceste obiective fac parte dintr-o strategie pe termen lung, compania publica anual rapoarte pentru a comunica progresul inregistrat.

De asemenea, o etapa esentiala in implementarea planului Sustainable in a Generation a fost identificarea celor mai importante zece materii prime din lanturile de aprovizionare, de la orez si peste, la menta si ulei de palmier. A urmat apoi crearea unor programe speciale care sa raspunda provocarilor de sustenabilitate. De exemplu, Cocoa for Generations este programul conceput pentru a conduce, pana in anul 2025, catre un lant de aprovizionare cu cacao complet sustenabil si cu trasabilitate. Desi la inceput de drum, acest plan are deja rezultatele remarcabile. Peste 180.000 de fermieri au primit bonificatii pentru productia certificata, s-au distribuit peste 3,5 milioane de puieti de arbori de cacao si 74.530 de fermieri au beneficiat de cursuri de bune practici agricole.


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.