În 2019, Lidl a scos de la vânzare produsele de plastic de unică folosință, precum tacâmuri, farfurii și pahare. Prin această măsură, compania estimează că, anual, nu mai sunt puse pe piața din România 63 de tone de plastic virgin. Totodată, prin scoaterea de la vânzare în anul 2018 a sacoșelor de unică folosință, din plastic convențional, compania estimează că, anual, sunt economisite 535 de tone de plastic, se arată într-un comunicat de presă.

„Cu Apele Curate” este un program derulat la inițiativa Lidl România și MaiMultVerde, în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe), Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) și Bloc0. Inițiativa se concentrează pe combaterea și prevenirea poluării cu plastic a Dunării.

Pe lângă introducerea săculeților reutilizabili pentru fructe și legume, în toate magazinele din țară, Lidl România a luat și alte măsuri de reducere a consumului de plastic. De exemplu, bananele bio nu mai sunt vândute în pungă, actuala etichetă-bandă fiind motivul pentru care nu au mai fost puse pe piață 12.981,6 kg de plastic în 2018. Totodată, noile ambalaje ale gamei de produse Alesto de 200g (nuci de Brazilia, migdale crude, caju natur, mixuri) au dus la economisirea anuală a 4.562 kg de plastic (reducerea față de ambalajele din trecut însemnând peste 18%), conform celui de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl România.

Compania acționează în linie cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, ce își propune să diminueze cantitatea de plastic folosită de companie cu cel puțin 20%, până în 2025 și să închidă ciclurile de reciclare.

Citeste si:
Lidl își modifică programul de funcționare al magazinelor
Măsuri COVID-19 | Lidl își...

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 29 de țări la nivel mondial.

Sursa foto: Lidl Romania