Cumpararea vs inchirierea uniformelor de lucru pentru angajati - avantaje si dezavantaje

Siguranta si protectia la locul de munca sunt esentiale pentru orice angajator. In functie de specificul activitatii, companiile au obligatia de a le asigura salariatilor uniforme de lucru pentru a-i preveni impotriva unor pericole ce le pot afecta sanatatea sau chiar viata.

Echipamentele speciale sunt absolut necesare pentru muncitorii din industrie, pompieri, jandarmi, politisti, medici sau orice alte categorii de lucratori care, in conditii normale de munca, pot fi supusi unor riscuri de natura fizica, chimica, electrica ori biologica.

Dilema angajatorilor este insa legata de achizitia sau inchirierea uniformelor, actiunile fiind diferite pentru fiecare situatie in parte.

Cumpararea uniformelor de lucru

Notiunea de echipament individual de lucru este reglementata prin Legea sanatatii si securitatii in munca nr.319/2006 si HG 1048/2016. Conform prevederilor legale, furnizarea unor costume speciale pentru angajati reprezinta o obligatie, daca activitatea companiei impune acest lucru.

Majoritatea firmelor care opereaza in domenii ce necesita astfel de echipamente, aleg sa cumpere uniformele pentru angajati, considerand ca aceasta procedura este foarte simpla. Insa, achizitia produselor nu este deloc lipsita de inconveniente, existand atat beneficii cat si dezvantaje.

Citeste si:
Patronatele din sanatate sustin programele nationale catre privat
Patronatele din sanatate cer...

Avantaje

Unul dintre principalele avantaje pe care angajatorii le iau in considerare, atunci cand aleg sa cumpere uniforme de lucru angajatilo,r este faptul ca pot personaliza in detaliu echipamentele. Astfel, pe langa inscriptionarea acestora cu sigla companiei, se poate opta pentru croieli, materiale sau marimi specifice, pentru a satisface nevoile fiecarei persoane in parte.

In functie de situatie, angajatorii au posibilitatea de a comanda echipamente diferite pentru a ajuta la identificarea angajatilor, de exemplu, intr-o unitate medicala, uniformele pot avea culori sau forme distincte.

Prin cumpararea unor uniforme de lucru, companiile sporesc increderea salariatilor in firme si totodata ii responsabilizeaza, acestia fiind constienti de imaginea profesionala pe care trebuie sa o aiba, in fiecare zi.

Dezavantaje

Costurile sunt mai ridicate pentru companiile care aleg sa cumpere echipamentele de lucru, intrucat este necesara achizitionarea mai multor randuri de haine, in functie de sezon. Mai mult, programul incarcat le poate da planurile peste cap, in privinta curatarii uniformei intr-o locatie cu servicii profesionale de acest tip. Din acest motiv, exista posibilitatea ca uniformele salariatilor sa nu fie corect ingrijite, lucru ce afecteaza puternic imaginea companiei, mai ales daca lucratorii intra in contact direct cu clientii.

Citeste si:
Amenzi mai mari pentru angajatori privind orele suplimentare
Angajatorii care nu respecta...

Echipamentele care nu sunt dezinfectate si intretinute in mod corespunzator pot pune in pericol sanatatea angajatilor si chiar activitatea companiei, mai ales daca este vorba despre o firma medicala, unde uniforma trebuie sa previna raspandirea infectiilor, sau o societate din industria alimentara unde echipamentul trebuie curatat in fiecare zi.

Inchirierea uniformelor de lucru

Mult mai ieftina si mai eficienta, inchirierea uniformelor de lucru este mult mai accesibila pentru angajatori. Atunci cand inchiriati uniforme de lucru, va veti bucura de multe avantaje, acest proces fiind unul preferat de angajator,i deoarece scapa de povara responsabilitatii totale asupra echipamentelor de lucru.

Avantaje

Inchirierea uniformelor de lucru asigura prezentabilitate constanta si performanta angajatilor, intrucat echipamentele vor fi intotdeauna accesibile si curate, la termen fix. Companiile nu sunt obligate sa imobilizeze capitalul sau resursele pentru personal in vederea achizitionarii, intretinerii si depozitarii uniformelor, mai ales daca este vorba despre o societate cu foarte multi angajati.

In plus, vor fi realizate si economii semnificative, deoarece este eliminata responsabilitatea spalarii, curatarii, uscarii, depozitarii sau reciclarii ori distrugerii uniformelor uzate. Practic, toate sarcinile referitoare la costumele de lucru vor reveni partenerului, care se va asigura saptamanal ca stocul de uniforme solicitat este livrat la timp, in stare buna, curate si dezinfectate.

Citeste si:
Un mare retailer reciclează produsele de îngrijire personală și a...
Kaufland România aduce în...

Prin inchirierea echipamentelor, companiile mentin o imagine profesionista a firmei, fara a pierde timp pretios cu achizitia sau intretinerea acestor produse.

sursa foto: https://image.freepik.com/free-photo/woman-engineer-builder-pointing-away_23-2148073198.jpg


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Auchan extinde parteneriatul cu Poșta Română pentru livrări la domiciliu
Setari Cookie-uri