Cum îți aliniezi afacerea și campaniile pe vremea pandemiei: soluția gratuită de la Upswing

Noul stil de viață dezvoltat în urma restricțiilor impuse de către autorități aduce schimbări majore în rândul obiceiurilor de consum, schimbări care împing companiile să își regândească strategiile de marketing și să își adapteze portofoliul de produse și servicii pentru a rămâne relevante. Agenția de SEO și content marketing Upswing a dezvoltat o platformă care ajută business-urile în acest proces și despre care Radu Mărcușu, CEO al companiei, a prezentat mai multe detalii în cadrul webinarului pe care îl găsiți în acest material.

Platforma Upswing Covid-19 Data Insights Hub (pe care o puteți accesa gratuit AICI) afișează în fiecare zi interesul consumatorilor în Google.ro pentru 100.000 de cuvinte cheie din diferite categorii.

”Am integrat datele pe care le aveam deja pentru clienții noștri. Este vorba de 100.000 de cuvinte cheie pe care le monitorizăm zilnic și pe care le-am integrat cu Google Trends prin intermediul API-urilor. Acest lucru ne permite să obținem date zilnice care ne arată cum fluctuează interesul clienților pe respectivele cuvinte cheie”, precizează Radu Mărcușu.
Sursă foto: printscreen https://upswing.ro/trends/electronics-appliances

CEO-ul Upswing punctează faptul că deciziile pe care companiile trebuie să le ia în această perioadă în campaniile de marketing pe care le desfășoară trebuie să se bazeze pe date cât mai noi pentru a se bucura de o rată mai mare de succes.

”Deciziile pe care le luăm trebuie bazate pe date actuale. Trendurile pe care le știm de un an de zile, fie nu mai sunt relevante, fie trebuie validate. Este nevoie să ne gândim și pe termen scurt, luând decizii care să ne aducă rezultate rapide, având în vedere că ferestrele de oportunitate sunt acum foarte mici. Lucrurile se schimbă atât de rapid încât dacă luăm o decizie care ar putea sa ne aducă rezultate peste 45 de zile, este posibil ca atunci sa nu mai fie relevant contextul”, explică Radu Mărcușu.

Citeste si:
Managementul crizei: decizii de business inspirate de real-time data
Managementul crizei: decizii...

Un exemplu concret cu privire la faptul că datele de anul trecut nu mai sunt la fel de relevante în această perioadă îl prezintă CEO-ul Upswing prin intermediul graficului din Google Trends de mai jos ce arată interesul consumatorilor față de biciclete.

Toate aceste date, consideră CEO-ul Upswing, oferă informațiile necesare pe baza cărora companiile își pot adapta ofertele și campaniile de marketing astfel încât să corespundă cu nevoile actuale. Acesta îndeamnă companiile să își ajusteze mesajele raportându-se la contextul creat de pandemie.

Dincolo de campaniile de marketing, Mărcușu aduce în discuție și felul în care website-ul magazinului trebuie optimizat în așa fel încât să aducă în prim plan produsele de care consumatorii sunt interesați în această perioadă.

Citeste si:
Johnson & Johnson primește avizul unui comitet de experți
Vaccinul Johnson & Johnson,...

”Câteva lucruri pe care le putem face pentru a beneficia de rezultate pe termen scurt constau în alinierea site-ului ținând cont de produsele cele mai căutate. Noile categorii de produse trebuie listate în meniul principal, deoarece consumatorii vor ajunge mult mai rapid la ele și primesc și o autoritate mai mare intern din punct de vedere SEO”, precizează Mărcușu.

De asemenea, denumirea produselor care sunt listate pe site trebuie să țină cont de căutările consumatorilor. Diferența pe care o face acest aspect o puteți vedea în exemplul de mai jos, preluat din prezentarea CEO-ului Upswing.

După cum se poate vedea și în imaginea de mai sus, denumirea ”mașină de pâine” corespunde unui număr de 1.900 de căutări, în timp ce "aparat de preparat pâine" are doar 10 căutări.

Puteți urmări webinarul integral accesând fereastra de mai jos:

Citeste si:
Cum experimenteaza brandurile campanii Game of Thrones
Brandurile experimenteaza...

Sursa foto: PORTRAIT IMAGES ASIA BY NONWARIT / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri