Cele două luni în care magazinele ne-alimentare din centrele comerciale au fost închise au produs comercianţilor pierderi considerabile care riscă să devină irecuperabile, contribuind la criza economică ce se conturează, dacă proprietarii nu acceptă o formulă flexibilă de plată a chiriilor.

Situaţia este complexă, în absenţa unei reglementări în acest domeniu, iar soluţia este ca atât proprietarii cât şi chiriaşii spaţiilor comerciale să împartă pierderea – întrucât aceasta nu poate fi imputată niciuneia dintre părţi, fiind produsă de ordinul autorităţilor de a închide magazinele non-alimentare.

Într-o astfel de situație este Studio Moderna (compania ce deține brandurile Dormeo, Delimano și Top Shop) și operează o rețea de 42 de magazine dintre care 39 în centrele comerciale închise încă. Celor peste 200 de angajați din magazinele închise li s-a oferit șansa reconversiei profesionale în alte departamente ale companiei precum și implicarea în misiunea umanitară de a livra bunuri alimentare clienților care nu se pot deplasa. Cele două luni de zile în care peste 200 de salariaţi care nu au vândut nimic în cele 39 de magazine închise din ordinul autorităţilor au costat deja Studio Moderna 2,5 milioane de euro, o pierdere compensată parţial de vânzările online.

„Am reuşit în timp record să asigurăm continuitatea afacerii prin lucrul de acasă. A fost un efort de echipă în urma căruia 250 de angajaţi lucrează de acasă încă din cea de-a doua jumătate a lunii martie. Singurii angajaţi care au continuat să lucreze la locul de muncă şi nu acasă sunt colegii din depozit, care asigură livrările. Graţie acestui efort de echipă am reuşit ca prin vânzările online să suplinim dispariţia, practic, a retailului clasic”, a explicat Zoltan Pilecki, CEO Studio Moderna.

Studio Moderna a reuşit să compenseze pierderea canalului de retail prin vânzările online şi aceasta va fi şi reţeta pentru perioada următoare în condiţile în care compania estimeză un trafic redus de cumpărători în perioada de după redeschidere şi o mare incertitudine în ceea ce priveşte comportamentul de consum al populaţiei de acum încolo.

Citeste si:
În izolare, românii au grădinărit, au făcut curat şi au gătit intens
În două luni de izolare...

Atunci când autorităţile vor anunţa redeschiderea tuturor magazinelor, Studio Moderna va relua activitatea de retail în măsura în care negocierile cu proprietarii centrelor comerciale vor avea rezultate pozitive.

„Ne dorim să rediscutăm contractele de închiriere astfel încât chiria să reprezinte o cotă procentuală din vânzări, cel puţin anul acesta sau până când autorităţile vor anunţa revenirea economiei României în zona de creştere de dinainte de pandemia Covid-19. Noi trebuie să ne recuperam pierderile de vânzări din perioada în care magazinele au fost închise, în condiţiile în care estimăm un trafic redus în perioada de după redeschidere şi o mare incertitudine în ceea ce priveşte comportamentul de consum al populaţiei de acum încolo”, spune Zoltan Pilecki.

Rezultatele negocierilor de până acum sunt amestecate: cei mai generoşi proprietari de centre comerciale au oferit suspendarea totală a chiriilor pe durata situaţiei de urgenţă urmată de o perioadă cu chirie calculată ca procentaj din vânzări, în timp ce alţii au propus o reducere parţială a costurilor aferente închirierii sau amânări la plata chiriilor. Aceste facilităţi au fost propuse în contrapartidă cu prelungirea contractelor.

Vezi și: Ceetrus nu percepe chirii de la retaileri în perioada stării de urgență și propune ca perioada de tranziție să dureze până la finalul anului

Citeste si:
11 branduri au intrat in piata de retail in acest an
Piata de retail a primit 11...

Studio Moderna consideră ca fiind necesară suspendarea plăţii chiriilor pe perioada în care, sub incidenţa Ordonanței Militare nr. 2/21.03.2020, nu şi-a putut desfăşura activitatea comercială în spaţiul închiriat.

„Pe 15 mai deschidem locatiile stradale sau cu acces stradal, şi la toate aceste locaţii am agreat cu propietarii suspendarea definitivă a plăţii chiriei pe perioada situaţiei de urgenţă şi le mulţumim pentru înţelegere”, a declarat CEO Studio Moderna.

Studio Moderna este un retailer omni-channel prezent în 21 de țări din Europa Centrală și de Est. Cu peste 25 de ani de experiență, Studio Moderna oferă clienților săi soluții inovatoare pentru casă, sănătate și wellness prin brandurile Dormeo, Delimano, Walkmaxx, Wellneo, Rovus și Top Shop.

Citeste si:
Producătorul de conserve Vascar a avut vânzări cu 300% mai mari în...
Mezeluri și conserve în...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Cheltuielile casnice ale românilor au crescut cu 14% în pandemie
Setari Cookie-uri