Se vorbește puțin despre cât de afectată a fost industria floristică de criza pandemică. Dar realitatea este că piața a fost efectiv zguduită. Pe zona de import am scăzut cu 80%, pe partea de distribuție către lanțurile de hypermarketuri scăderea este de cca. 70%, iar pe retail, de cca. 60%”, a declarat Adrian Ciucur, CEO al Grupului Floria.

Lanțul Floria a fost nevoit să închidă cinci florării în perioada de stare de urgență. Singurele care au rămas deschise au fost cele două din Câmpineanu și Dorobanți, dar au înregistrat vânzări foarte mici.

Am redus deja structura de angajați cu 20 persoane. O parte sunt în șomaj tehnic (personalul din florăriile închise). Însă pentru o parte am reziliat contractele, anticipând o revenire lentă către structura pe care funcționam înainte, care era oricum una de creștere.

Aveam practic o echipă pregătită pentru expansiune și avânt de dezvoltare. Cel puțin pentru 2020 si 2021, nu cred că va fi vorba de așa ceva, deci am redus structura în acord cu previziunile.

Adrian Ciucur, CEO al Grupului Floria

Fără evenimente de organizat, fără personal care să se întoarcă la birou, cererea de flori s-a redus.

„Nu se pune problema de profit anul acesta sau anul viitor. În ceea ce privește cifra de afaceri, luăm în considerare o corecție de minim 60% față de anul trecut. Asta pentru că mai întâi trebuie să vedem semnale de revenire a cererii pe segmentele pe care noi le acoperim, ceea ce nu se întâmplă încă”, a mai spus CEO-ul Grupului Floria.

Sursa foto: Grupul Floria