PepsiCo lansează ambalajul 100% reciclat pentru Pepsi și Mirinda

PepsiCo lansează ambalajul 100% recilcat– rPET – pentru producerea sticlelor sale, cu o investiție anuală de 16 milioane lei. Din 2021, toate produsele din portofoliile Pepsi și Mirinda din România vor fi ambalate în sticle fabricate din 100% rPET.

PET-ul 100% reciclat este un tip de plastic alimentar de înaltă calitate, utilizat pe scară largă la fabricarea sticlelor și a ambalajelor și care poate reduce cu până la 40% emisiile de gaze cu efect de seră față de plasticul virgin.

Abordarea pe trei piloni a PepsiCo urmărește să diminueze cantitatea de ambalaje pe care o folosește prin inovație, să acționeze pentru a se asigura că o mai mare parte a ambalajelor sale este reciclată și refolosită și să caute modalități de reinventare a ambalajelor sale. Aceasta include explorarea de noi materiale, cum ar fi prima sticlă de hârtie complet reciclabilă din lume prin consorțiul Pulpex și investiții în modele reutilizabile precum SodaStream, care are ca scop eliminarea a 67 de miliarde de sticle de plastic de unică folosință.

În urmă cu doi ani, PepsiCo anunța că până în 2030, aproximativ 50% dintre ambalajele utilizate pentru produsele din Uniunea Europeană vor fi de tip rPET. Prin acest anunț compania contribuie la accelerarea acestor ambiții continuând schimbarea introdusă la începutul acestui an prin prin înlocuirea în proporție de 100% a sticlelor de tip rPET pentru brandul Lipton Ice Tea în România.

„Sustenabilitatea ambalajelor din plastic este un subiect prioritar pentru PepsiCo, de aceea am accelerat agenda noastră pentru introducerea rPET în proporție de 100% pentru mărcile Pepsi și Mirinda. România este una dintre cele mai importante piețe ale PepsiCo”, a declarat Adrian Lăcătuș, senior commercial director PepsiCo pentru Balcanii de Est.

Citeste si:
Lăcătuș, PepsiCo: Lumea s-a schimbat mult, la fel și obiceiurile de...
Adrian Lăcătuș, despre...

rPET-ul a devenit o materie primă foarte căutată și, în majoritatea cazurilor, costul este mai mare decât în cazul PET-ului clasic. Cheia pentru asigurarea materiei prime pentru rPET-ul folosit la ambalarea produselor alimentare este creșterea ratelor de colectare a ambalajelor din plastic și reciclarea acestora.

PepsiCo se numără printre companiile din industria alimentară care susțin introducerea sistemului de garanție-returnare în România, în care ambalajele colectate vor deveni materia primă pentru producerea rPET-urilor. Acest efort al industriei va ajuta România să îndeplinească țintele ambițioase legate de reciclare pentru 2025 și 2029, impuse de Directiva UE privind ambalajele de unică folosință.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri